W produkcji silników sześciocylindrowych, BMW od wielu lat konsekwentnie stawiało na konstrukcje rzędowe. W przypadku nowego M3, bawarska marka postanowiła jednak zmienić swoją strategię i rozwinąć motor o układzie cylindrów w kształcie litery "V". Co było powodem takiej decyzji?
Przede wszystkim bardziej kompaktowa konstrukcja silnika, która pozwoliła na umiejscowienie go bliżej kabiny pasażerskiej. Dzięki temu, znacząco poprawił się balans całego auta, co nie jest bez znaczenia w przypadku samochodu sportowego.
Dzięki wyposażeniu jednostki w turbosprężarkę, 3-litrowy motor ma generować 435 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do obecnie produkowanego M3 widocznego na zdjęciu, nowy model ma być dłuższy o 10 cm, a także lżejszy o 35 kg. Niższą masę udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu aluminiowych elementów w konstrukcji zawieszenia.
Co ciekawe, po raz pierwszy w historii, model M3 otrzyma swoją własną nazwę kodową. Według Inside Line, będzie to F80.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?