Premiera auta zbiegła się z uroczystością "Niemcy - kraj idei".
Pod Bramą Brandenburską zebrało się ponad 500 gości z wicekanclerzem Niemiec na czele, innymi politykami, a także ludźmi kultury, sztuki i sportu - widziano piłkarzy Ronaldinio i Zidane. Zostawiając na boku treści uroczystych przemówień, skupmy się na samym aucie.
Według producenta Audi TT to “ikona motoryzacji", symbolizująca “suwerenność, stabilizację i siłę". Przypomnijmy, że pierwszą generację tego pojazdu zaprezentowano w 1998 r.
Auto obecnej generacji jest oczywiście większe od poprzednika i mierzy ok. 4,2 m. długości. Nie to jest jednak
najważniejsze - to pokaz, a nawet demonstracja technicznych możliwości Audi. Np. nadwozie z blach aluminiowych wykonano w technologii space-frame. Nadwozie coupe mieści 2 osoby dorosłe i dwoje dzieci, bagażnik ma objętość 390 l.
Do napędu pojazdu przewidziano dwa benzynowe silniki - doładowany turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem 2.0 TFSI o mocy 200 KM. Z tym silnikiem Audi prędkość 100 km/h osiąga po 6,4 s. Koneserom proponuje się silnik V6 3,2 l o mocy 250 KM, dzięki któremu samochód osiąga “setkę" w 5,7
s. Napęd przenoszony jest na przednie koła lub w wersji Quattro - na obie osie. Jako ciekawostkę można podać, że w jednej z wersji zawieszenia zastosowano amortyzatory typu magne ride, o zmiennej charakterystyce.
Nie wiemy jeszcze, kiedy nowa generacja Audi TT będzie dostępna w naszym kraju.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?