Nowe Audi TT

Ryszard Polit
Pod Bramą Brandenburską w Berlinie odbył się premierowy pokaz nowego Audi TT Coupe.

Premiera auta zbiegła się z uroczystością "Niemcy - kraj idei".

 

Pod Bramą Brandenburską zebrało się ponad 500 gości z wicekanclerzem Niemiec na czele, innymi politykami, a także ludźmi kultury, sztuki i sportu - widziano piłkarzy Ronaldinio i Zidane. Zostawiając na boku treści uroczystych przemówień, skupmy się na samym aucie.

Fot. Audi
Fot. Audi

 

Według producenta Audi TT to “ikona motoryzacji", symbolizująca “suwerenność, stabilizację i siłę". Przypomnijmy, że pierwszą generację tego pojazdu zaprezentowano w 1998 r.

 

Auto obecnej generacji jest oczywiście większe od poprzednika i mierzy ok. 4,2 m. długości. Nie to jest jednak

Nowe Audi TT

najważniejsze - to pokaz, a nawet demonstracja technicznych możliwości Audi. Np. nadwozie z blach aluminiowych wykonano w technologii space-frame. Nadwozie coupe mieści 2 osoby dorosłe i dwoje dzieci, bagażnik ma objętość 390 l.

Nowe Audi TT

 

Do napędu pojazdu przewidziano dwa benzynowe silniki - doładowany turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem 2.0 TFSI o mocy 200 KM. Z tym silnikiem Audi prędkość 100 km/h osiąga po 6,4 s. Koneserom proponuje się silnik V6 3,2 l o mocy 250 KM, dzięki któremu samochód osiąga “setkę" w 5,7

Nowe Audi TT

s. Napęd przenoszony jest na przednie koła lub w wersji Quattro - na obie osie. Jako ciekawostkę można podać, że w jednej z wersji zawieszenia zastosowano amortyzatory typu magne ride, o zmiennej charakterystyce.

 

Nie wiemy jeszcze, kiedy nowa generacja Audi TT będzie dostępna w naszym kraju.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty