Nie przepłacaj!

(mp)
Udostępnij:
Każdy właściciel samochodu dąży do obniżenia kosztów eksploatacji. Istotne są wydatki ponoszone na serwisowanie pojazdu.

Usługi serwisowe wykonywane w autoryzowanych stacjach obsługi znacznie różnią się kosztami od oferowanych w warsztatach niezależnych. Co robić, aby niepotrzebnie nie wydawać pieniędzy?

Nie przepłacaj!

 

Właściciel pojazdu na gwarancji nie ma w zasadzie wyboru - czynności serwisowe zmuszony jest przeprowadzać w autoryzowanych stacjach obsługi. Stanowią o tym warunki umowy gwarancyjnej. Pozostali mogą decydować, czy chcą korzystać z usług ASO, czy nieautoryzowanych serwisów. Czynnikiem decydującym jest najczęściej cena.

 

Oryginalne części zamienne stosowane w ASO są zazwyczaj drogie. Tańsze są tzw. nieoryginalne części, czyli pochodzące od tego samego wytwórcy, tyle, że nie mające logo koncernu samochodowego. Na rynku dostępne są także zamienniki od innych producentów. Części z dwóch ostatnich źródeł wykorzystywane są głównie w serwisach nieautoryzowanych.

 

Chcąc zaoszczędzić można zdecydować się na samodzielny zakup np. w hurtowni, po czym z częściami udać się do warsztatu niezależnego i tam dokonać ich wymiany. W porównaniu z ASO różnice w kosztach są duże, częstokroć ponad dwukrotne. Jakość usług w serwisach niezależnych nie odbiega przy tym znacznie poziomem od oferowanych w autoryzowanych stacjach obsługi, przynajmniej jeśli chodzi o stosunkowo proste czynności eksploatacyjne jak wymiana amortyzatorów czy klocków hamulcowych. Jeśli jednak technologia naprawy podzespołu nie jest dostępna na rynku wtórnym, właściciel auta nie ma wyjścia i musi udać się do ASO.

 

Przykładowe koszty serwisu

 

Opel Astra I Classic 1995 1,4 l/60 KM

 ASO
Opel AJ Miniewski, Warszawa

Serwis niezależny
Shell Autoserv, Warszawa Części z hurtowni PPH Gaweł, Warszawa

 Cena

części (zł)

Robocizna (zł)

Koszt

Całkowity (zł)

Cena

części (zł)

Robocizna (zł)

Koszt

całkowity (zł)

Klocki hamulcowe (przód)

160 (komplet)

100

260

75 zł (komplet)

47

122

Amortyzatory (przód)

472 (komplet)

280

752

390 (komplet)

174

564

Rozrząd: pasek + rolka napinająca

283

300

583

163

140

303

 

Volkswagen Passat 1997 1,6 l/101 KM

 ASO
VW Sobiesław Zasada Warszawa

Serwis niezależny
Shell Autoserv, Warszawa

Części z hurtowni PPH Gaweł, Warszawa

 Cena

części (zł)

Robocizna (zł)

Koszt

całkowity (zł)

Cena

części (zł)

Robocizna (zł)

Koszt

całkowity (zł)

Klocki hamulcowe (przód)

280 (komplet)

120

400

120 (komplet)

47

167

Amortyzatory (przód)

690 (komplet)

300

990

480 (komplet)

174

654

Rozrząd: pasek + rolka napinająca

293

600

893

190

140

330

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie