Motocyklem 125 ccm z prawem jazdy kat. B już za miesiąc. Prezydent podpisał ustawę (WIDEO)

redakcja.regiomoto
Honda MSX125, m.in. taką maszyną, będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B i co najmniej trzyletnim stażem za kółkiem
Honda MSX125, m.in. taką maszyną, będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B i co najmniej trzyletnim stażem za kółkiem
Kierowcy z prawem jazdy kat. B będą mogli jeździć motocyklami 125 ccm, egzamin teroretyczny będzie można zdawać eksternistycznie, zdawać będzie można w aucie nauki jazdy, ale trzeba będzie się wykazać znajomością eco-drivingu. To najważniejsze zmiany w przepisach, które wejdą w życie w tym roku.
Honda MSX125, m.in. taką maszyną, będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B i co najmniej trzyletnim stażem za kółkiem
Honda MSX125, m.in. taką maszyną, będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B i co najmniej trzyletnim stażem za kółkiem

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał znowelizowaną ustawę o kierujących pojazdami. Przywraca ona m.in. nadzór ministra odpowiedzialnego za transport nad jakością pytań w testach na prawo jazdy. Pytania te będą jawne. Ustawa precyzuje inne regulacje i wprowadza szereg ułatwień dla kierowców i osób, które dopiero starają się o prawo jazdy.

Zobacz też:

NOWE EGZAMINY TEORETYCZNE NA PRAWO JAZDY - ROZWIĄŻ PRZYKŁADOWY TEST NA PRAWO JAZDY KATEGORII B I SPRAWDŹ, CZY NAPRAWDĘ JEST TAK TRUDNY

Do najistotniejszych zmian wprowadzonych nowelizacją należą:

- wprowadzenie obowiązku wyboru jednolitego dla wszystkich podmiotów przeprowadzających egzaminy na prawo jazdy systemu teleinformatycznego;
- ustanowienie uprawnienia dla osoby posiadającej od co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 ccm, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg– bez zdawania egzaminu;
zniesienie obowiązku odbycia przez kandydata na kierowcę części teoretycznej szkolenia, tj. możliwości przystąpienia do egzaminu państwowego bez odbycia części teoretycznej szkolenia;
doprecyzowanie obecnie obowiązujących przepisów ustawy o kierujących pojazdami w zakresie możliwości przystąpienia do egzaminu państwowego na niższe kategorie prawa jazdy przez osoby, które ukończyły kurs na prawo jazdy wyższej kategorii;
wprowadzenie udogodnienia dla osób posiadających jednocześnie uprawnienia instruktora i egzaminatora w taki sposób, aby wystarczające do spełnienia obowiązku było ukończenie tylko jednych warsztatów doskonalenia zawodowego
wprowadzenie przepisów ustanawiających obowiązek przekazania przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego 1,5 proc. opłaty za przeprowadzenie części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy do budżetu państwa;
rozszerzenie zakresu kwalifikacji jakimi wykazać się musi osoba ubiegająca się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami na egzaminie państwowym o umiejętność energooszczędnego poruszania się pojazdem po drodze;
umożliwienie zdawania egzaminu dla kandydatów na kierowców przy wykorzystaniu samochodu, w którym odbywano szkolenie w ośrodku szkolenia kierowców.

Większość tych zmian wchodzi w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia ustawy. Wyjątkiem jest m.in. prawo do eksternistycznego egzaminu z teorii, które wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r.

A co o zmianach sądzą motocykliści?

Głos za:

Źródło: TVN24/x-news

Głos przeciw:

Źródło: TVN24/x-news

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty