Model ASX zjeżdża z taśm produkcyjnych fabryki Okazaki. Auto powstało na płycie podłogowej Project Global- tej samej, którą wykorzystano w modelach Lancer Evolution, Outlander, Lancer Sedan i Sportback oraz Delica D:5.
Dzieląc z Outlanderem 70% komponentów, ASX ma niemal tę samą konstrukcję płyty podłogowej (z wyłączeniem tylnej podłogi, która w przypadku ASX jest nowa) oraz podwozia (zawieszenie, hamulce, system 4WD) ale zmodyfikowaną i dostosowaną do potrzeb mniejszego i lżejszego pojazdu.
Model ten dzieli z Outlanderem także rozstaw osi wynoszący 267 cm, czyli o 4 cm więcej od rozstawu osi najbliższego konkurenta w segmencie i niemal tyle samo, co u większych konkurentów w klasie, co pozytywnie wpływa na stabilność i właściwości jezdne.
W Polsce oferowanych jest aż 21 wersji Mitsubishi ASX z trzema silnikami (Diesel o pojemności 1.8 litra i mocy 116 lub 150 KM i benzynowy 1.6 litra o mocy 117KM) z napędem na jedną (1.8 DID MIVEC i 1.6 MIVEC) lub dwie osie (1.8 DID MIVEC).
W najtańszej odmianie Inform z silnikiem 1.6/117 KM samochód kosztuje 67 700 zł.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?