MINI na prąd w Wielkiej Brytanii

(mp)
BMW Group otrzyma od rządu Wielkiej Brytanii 25 mln funtów, co pozwoli na przetestowanie na elektrycznego MINI E.
BMW Group otrzyma od rządu Wielkiej Brytanii wsparcie w wysokości 25 mln funtów, co pozwoli na wprowadzenie i przetestowanie na brytyjskich drogach elektrycznego MINI E przed końcem 2009 r.
MINI na prąd w Wielkiej Brytanii

Testy zostaną przeprowadzone przez kierowców z różnych sektorów: prywatnego, korporacyjnego i publicznego. MINI E pojawią się na próbny okres 12 miesięcy, podczas których zbadane zostaną techniczne i społeczne aspekty funkcjonowania całkowicie elektrycznego samochodu w realnych warunkach.

Koncern BMW będzie przy okazji współpracował z dostawcą energii elektrycznej i infrastruktury (firma Scottish and Southern Energy), centrum badań nad pojazdami zasilanymi odnawialnymi źródłami energii przy Uniwersytecie Oxford Brooks, agencją rozwoju South East England Development Agency oraz Radą Miejską Oksfordu i Radą Okręgową Oxfordshire.

Firma Scottish and Southern Energy będzie odpowiedzialna za instalację prywatnych i publicznych punktów ładowania baterii zasilających testowe modele. Uniwersytet Oxford Brooks przeprowadzi naukową analizę zgromadzonych danych oraz sondaże wśród użytkowników testowych i oceni ich opinie.

BMW Group prowadzi już testy MINI E w Ameryce Północnej i w Niemczech.

Samochód ma elektryczny silnik o maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm i mocy 204 KM. Rozpędzanie pojazdu od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 152 km/h.

Zastosowana w MINI E bateria litowo-jonowa podłączana jest do standardowych gniazdek. Czas ładowania zależy od napięcia i natężenia prądu płynącego w sieci. Użytkownicy pojazdów testowych w Stanach Zjednoczonych i w Berlinie będą mieli możliwość szybkiego naładowania w pełni rozładowanej baterii za pomocą gniazdka ściennego dostarczanego z każdym MINI E. Czas ładowania samochodu prądem 240V/32A wyniesie około czterech godzin. W planach jest także stworzenie sieci publicznych stacji ładowania baterii.

Gniazdka gwarantujące wyższe natężenie prądu, a przez to krótkie cykle ładowania, montowane będą tylko w zamykanych garażach klientów lub w podobnych pomieszczeniach. Dzięki takim gniazdkom czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej czterech godzin.

Pełne naładowanie baterii prądem liczonym według taryfy nocnej wyniesie w Wielkiej Brytanii ok. 1,50 funta. W ciągu dnia koszt ładowania zamknie się w kwocie poniżej 4 funtów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty