W sumie odbyło się 150 godzin testów na 5 torach wyścigowych w Europie. Projekt konstruowania specjalnych opon Michelin do
supersamochodu Porsche trwał aż 10 lat. Współpraca partnerska francuskiego producenta ogumienia oraz niemieckiego koncernu samochodowego rozpoczęła się w 2003 r. od prac nad modelem Carrera GT, choć firmy działały wspólnie już od 1961 roku przy tworzeniu wszystkich modeli tej gamy.
Najważniejszym osiągnięciem podjętej współpracy jest to, że opony Michelin Pilot Sport Cup 2 zapewniają osiągi w czterech zazwyczaj wzajemnie wykluczających się obszarach – w zakresie sportowej jazdy i efektywności energetycznej, niższych oporów toczenia i większego bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach. Dodatkowo przy dużych prędkościach, także na torze, opony Michelin gwarantują stabilność pojazdu (zrównoważenie sterowności przodu i tyłu), szybkość reakcji, przyczepność i niezmienne osiągi na każdym okrążeniu, a wszystko to dzięki mieszance gumy o dużej odporności na przegrzewanie.
W rezultacie nowa opona Michelin Pilot Sport Cup 2 zapewnia stabilność, zrównoważone prowadzenie, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz większą poprzeczną i wzdłużną odporność na aquaplaning (na zakrętach i przy przenoszeniu momentu obrotowego silnika na oponę).
Pięć innowacji technologicznych zastosowanych w oponie Michelin Pilot Sport Cup 2:
- Mieszanka gumy bieżnika. Mieszanka bieżnika opon Michelin Pilot Sport Cup 2 jest produkowana przy użyciu tych samych technologii, jakie sprawdziły się w oponach opon wyścigowych. Inżynierowie Michelin zastosowali technologię Bi-Compound, dzięki której wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gum. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru o wysokiej masie cząsteczkowej, którego twardość dobrano tak, aby zapewnić maksymalną i niezrównaną przyczepność na ciasnych wirażach na suchym torze. Natomiast wewnętrzny obszar wykonano ze sztywnego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania.
- Opasanie z włókna aramidowego. Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno to jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od próbki stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części jest umieszczane pod bieżnikiem z różną siłą naciągu, co sprawia, że dosłownie spina ono całą strukturę opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach.
- Zmienna powierzchnia kontaktu – Track Variable Contact Patch 3.0®. Innowacją jest modyfikacja technologii Variable Contact Patch 2.0 wykorzystanej w oponach Michelin Pilot Super Sport. Technologia optymalizuje ciśnienie na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
- Szerszy obszar stopki. Obszar stopki jest o 10 proc. szerszy niż w tradycyjnej oponie sportowej. Jest on wzmocniony mieszanką gumy zwiększającej sztywność boczną oraz zapewniającej szybkość reakcji i precyzyjne kierowanie.
- „Aksamitne” boki opon. Specjalny proces tłoczenia w formach w połączeniu z unikalnym doświadczeniem Michelin zaowocował stworzeniem MICHELIN Velvet Technology®. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?