Małysz wycofał się z Italian Baja

(ip)
We włoskim Pordenone rozegrano pierwszą rundę Pucharu Świata Cross Country- Rajd Italian Baja. Po udanym prologu i pełnym przygód pierwszym dniu, choroba kierowcy uniemożliwiła załodze Adam Małysz/Rafał Marton, jadącej Mitsubishi L200, dalszą rywalizację.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Rajd rozpoczął się piątkowym prologiem o długości 11,5 kilometra. Trasa prowadziła wąskimi szutrowymi drogami, obok których były głębokie rowy, później zamieniała się w kręte partie, a częściowo wiodła korytem okresowej rzeki, w której płynęły szerokie strumienie. Załoga Małysz /Marton, jadąca serwisowanym przez Offroadsport Mitsubishi L200 klasy T1 z benzynowym silnikiem o mocy 280 KM, zakończyła prolog ósmym miejscem, które było też pozycją startową do sobotnich odcinków.

W sobotę rozegrano dwa odcinki specjalne po 85 kilometrów każdy. Na pierwszym przejeździe Małysz złapał gumę i musiał zatrzymać się, by zmienić koło. W tym czasie wyprzedził go tylko jeden zawodnik. Później Adam kontynuował start szybkim tempem, aż 50 metrów przed metą samochód wypadł z zakrętu i wpadł do rowu. Ta przygoda spowodowała sporą stratę

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

czasową i spadek na dalszą pozycję. W czasie następnego przejazdu OS Tagliamento szanse na odrobienie strat uniemożliwiała jazda w kurzu za wolniejszymi zawodnikami. Całodzienną rywalizację Małysz i Marton zakończyli na 18. pozycji.

- "Ten rajd podoba mi się od początku" - mówił Adam Małysz. - "Prolog pojechaliśmy bardzo dobrze, zajęliśmy niezłe miejsce i dobrą pozycję startową. Dziś pierwszy OS też świetnie nam się jechało, utrzymywaliśmy dość szybkie tempo. Później złapaliśmy "kapcia", ale szybko zmieniliśmy koło i wyprzedziła nas chyba tylko jedna załoga. Kontynuowaliśmy dobrą jazdę, ale niestety, 50 metrów przed metą było trochę za szybko i wpadliśmy do rowu. Leżeliśmy na boku i kiedy postawili nas na koła próbowaliśmy wyjechać. Przez trudny do pokonania betonowy przepust wodny w rowie, straciliśmy dużo czasu i uszkodziliśmy wahacz. Drugi odcinek nie był już taki szybki, bo jechaliśmy w kurzu i nie dało się wyprzedzać. Dla nas najważniejsze jest zbieranie doświadczenia, nie przyjechaliśmy do Włoch, by szarżować, ale uczyć się i

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

dopracowywać technikę jazdy. I tak jestem bardzo zadowolony z tempa, jakie udało nam się osiągnąć. Przede mną jeszcze wiele treningów i nauki, ale widzę spory postęp"

W niedzielę ostre przeziębienie, silne bóle głowy i wysoka temperatura uniemożliwiły Małyszowi start do odcinków specjalnych. Włoskie zawody Italian Baja traktowane były jako trening i zapoznanie się z nowym samochodem. Adam miał okazję zmierzyć się z zawodnikami światowej rangi takimi, jak Boris Gadasin, Toni Gardemeister, Peter van Merkistejin czy Miroslav Zapletal.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty