Na rynek trafiło tylko 500 sztuk tego modelu, ale firma potrzebowała aż dwa lata, aby sprzedać wszystkie. Morrison uważa jednak, że LFA odniósł sukces, ponieważ przyczynił się do umocnienia wizerunku firmy.
Na razie nie ma planów wprowadzenia na rynek następcy sportowego Lexusa. Nieoficjalne źródła informują jedynie o wersji Roadster, która może pojawić się w sprzedaży w 2014 roku.
Źródłem napędu sportowego Lexusa jest silnik V10 o pojemności 4,8 litra i mocy 560 KM osiąganej przy 8 700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm rozwijany jest przy 6 800 obr./min., przy czym jednostka rozwija 90% tej wartości pomiędzy 3 700 a 9 000 obr/min.
To, co zachwyca w LFA najbardziej, to dźwięk silnika. Wyrównane długości kolektorów wylotowych oraz obu linii układu wydechowego biegnących przez wielostopniowy tytanowy tłumik główny przyczynia się do precyzyjnego zestrojenia brzmienia wydechu. Dźwięki dolotu i wydechu nakładają się na siebie przy różnych prędkościach obrotowych, tworząc niepowtarzalną i inspirującą symfonię:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?