Lexus CT. Kolejna generacja wykorzysta platformę TNGA?

(mm/ip)
Aktualnie produkowany Lexus CT 200h po niedawnym faceliftingu robi wrażenie dzięki zaktualizowanej stylistyce z charakterystyczną atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry i (opcjonalnym) przejrzystym dachem, jednak już trwają prace nad zupełnie nową konstrukcją, która powinna trafić na rynek w roku 2017 / Fot. Lexus
Aktualnie produkowany Lexus CT 200h po niedawnym faceliftingu robi wrażenie dzięki zaktualizowanej stylistyce z charakterystyczną atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry i (opcjonalnym) przejrzystym dachem, jednak już trwają prace nad zupełnie nową konstrukcją, która powinna trafić na rynek w roku 2017 / Fot. Lexus
Autovisie, motoryzacyjny dodatek największego holenderskiego dziennika De Telegraaf sugeruje, że kolejna generacja Lexusa CT będzie oparta na tej samej platformie, co najnowszy model Toyoty Prius.
Aktualnie produkowany Lexus CT 200h po niedawnym faceliftingu robi wrażenie dzięki zaktualizowanej stylistyce z charakterystyczną atrapą chłodnicy w
Aktualnie produkowany Lexus CT 200h po niedawnym faceliftingu robi wrażenie dzięki zaktualizowanej stylistyce z charakterystyczną atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry i (opcjonalnym) przejrzystym dachem, jednak już trwają prace nad zupełnie nową konstrukcją, która powinna trafić na rynek w roku 2017 / Fot. Lexus

Aktualnie produkowany Lexus CT 200h po niedawnym faceliftingu robi wrażenie dzięki zaktualizowanej stylistyce z charakterystyczną atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry i (opcjonalnym) przejrzystym dachem, jednak już trwają prace nad zupełnie nową konstrukcją, która powinna trafić na rynek w roku 2017.

Zobacz także: Gol Milika w meczu z De Graafschap! Polak popisał się potężną główką

Opracowana dla najnowszego Priusa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) pozwala konstruować samochody odznaczające się większą funkcjonalnością, atrakcyjnością i bezpieczeństwem. Efektem wykorzystania w niej nowatorskich metod produkcji takich jak spawanie laserowe i klejenie, zastosowania zoptymalizowanej, pierścieniowej struktury przestrzennej ramy oraz użycia na dużą skalę stali o podwyższonej wytrzymałości jest jednej strony obniżenie środka masy pojazdu, a z drugiej zwiększenie sztywności nadwozia o 60%. Poprawia to znacznie stabilność i inne własności jezdne samochodu oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie umożliwia stworzenie pojazdu o bardziej atrakcyjnej linii i przestronnym wnętrzu.

Wykorzystaniu platformy TNGA w nowym Lexusie CT towarzyszyć będzie zapewne również użycie innych technologii stworzonych dla Priusa IV generacji, w szczególności w zakresie napędu hybrydowego. Hybrydowa jednostka napędowa nowego Priusa wykorzystuje pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy 1,8 l o rekordowej sprawności cieplnej 40%, osiąganej dotąd wyłącznie przez silniki wysokoprężne, a także mniejsze i lżejsze silniki elektryczne o większej wydajności, elektroniczny sterownik mocy o stratach mniejszych o 20% i nowe przekładnie o obniżonych stratach energii wskutek tarcia.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie