Lepiej nie umawiaj się z serwisem przez internet

(mu)
Częściej korzystamy z serwisów nieautoryzowanych niż firmowych  Fot. arc
Częściej korzystamy z serwisów nieautoryzowanych niż firmowych Fot. arc
Wielu z nas narzeka na firmowe serwisy samochodowe, twierdząc, że jest tam zbyt drogo. A jakie są oceny fachowości tego typu serwisów? Jak spojrzy się na opinie w internecie, to widać, że bardzo różne - od skrajnie pozytywnych, do skrajnie negatywnych. Sięgnijmy więc po TNS Garage Quality Check 2012, czyli niezależny Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO, przeprowadzony przez zespół badań rynku motoryzacyjnego w TNS Polska.

Audyt ten obejmuje co prawda tylko trzynaście marek samochodowych, jednak dotyczy producentów posiadających łącznie

Częściej korzystamy z serwisów nieautoryzowanych niż firmowych  Fot. arc
Częściej korzystamy z serwisów nieautoryzowanych niż firmowych Fot. arc

ponad dwie trzecie udziałów w rynku sprzedaży nowych samochodów. Jest to więc pierwsze realizowane na tak dużą skalę i tak szczegółowe opracowanie dostępne na rynku polskim.

Każda z badanych marek miała możliwość uzyskania w badaniu 1000 punktów.

- Warte podkreślenia jest, że wszystkie badane marki uzyskały wynik powyżej 500 punktów. Oznacza to, że podstawowe standardy są zachowane we wszystkich serwisach, a różnice wynikające z punktacji związane są głównie z procedurami mającymi istotny wpływ na poziom satysfakcji i lojalności klientów, co potwierdzili sami klienci badanych marek w dyskusjach grupowych, które stanowiły jeden z elementów projektu - powiedział Michał Roszkowski, account director w TNS Polska. Marki podzielone zostały na trzy grupy pod względem spełnienia standardów jakości obsługi klientów:

Grupa zielona (wynik powyżej 700 punktów) to wysoki standard obsługi klienta. Marki, które są w tej grupie to Renault, Citroen, Peugeot, Ford i Toyota.

Grupa żółta (od 600 do 700 punktów) - serwisy tych marek oferują średni w ramach badanej grupy marek standard obsługi. Marki w tej grupie to: VW, Hyundai, Skoda i Nissan.

Grupa czerwona (poniżej 600 punktów) to marki, w których serwisach oceniane procedury i standardy stosowane są w najniższym stopniu wśród badanych marek. W tej grupie znalazły się marki takie jak: Fiat, Opel, Kia i Chevrolet.
Te marki, które starają się szybko reagować na potrzeby klientów wprowadziły specjalne formularze online, dzięki którym można umówić się na wizytę serwisową.

Standardowy e-mail do serwisu to druga najczęstsza możliwość komunikacji elektronicznej z serwisem. - Warto zaznaczyć, że próba umówienia się na wizytę w serwisie drogą elektroniczną nie zawsze była skuteczna. Blisko jedna trzecia serwisów, do których rozesłane zostały zapytania elektroniczne, niestety nie odpowiedziała na nie w żaden sposób - powiedział Michał Roszkowski.

W badaniu ocenie poddano następujące obszary:

  •  umówienie telefoniczne na wizytę;
  •  umówienie elektroniczne na wizytę;
  •  proces przyjęcia samochodu do serwisu;
  •  okres oczekiwania i warunki oczekiwania na zakończenie prac;
  •  proces wydania i odbiór pojazdu;
  •  kontakt z klientem po
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty