Pierwszą z nich jest Dynamic Spot Light, czyli rozwiązanie umożliwiające większe skupienie światła na słabo widocznych obiektach znajdujących się na poboczu. Jak zapewnia niemiecki producent, rozwiązanie to ma przyczynić się do zredukowania liczby wypadków z udziałem pieszych lub zwierząt.
**CZYTAJ TAKŻE
Zaparowane reflektoryJak ustawić reflektory?**
Kolejną technologią, która ma się pojawić w nowych modelach BMW, jest zastąpienie diod typu LED laserami. Choć może się to wydawać abstrakcyjne, niemiecki koncern zapewnia, że badania nad laserowymi reflektorami znajdują się już w zaawansowanej fazie testów. Co więcej, rozwiązanie to zapewnia wiele korzyści w porównaniu do stosowanych obecnie technologii. Wiązka światła lasera jest monochromatyczna, co oznacza, że wszystkie fale świetlne mają tę samą długość.
Pomimo, że lasery generują światło o natężeniu nawet 1000 razy większym niż stosowane obecnie diody LED, wymagają o połowę mniej energii.
Producent wciąż nie podał daty wprowadzenia tego rozwiązania do seryjnej produkcji. Do tej pory reflektory wykonane w tej technologii znalazły się w koncepcyjnych modelach i3 oraz i8.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?