Koniec joint venture w Chinach?

(pp)
Chiny są obecnie najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem samochodowym na świecie. Wydaje się więc oczywiste, że większość światowych producentów skupia swoją uwagę właśnie na tym państwie. Władze Chin chcą jednak ograniczyć napływ zagranicznych koncernów i wzmocnić krajowych wytwórców samochodów.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

1 grudnia w Pekinie odbyło się spotkanie przedstawicieli największych chińskich producentów oraz rządu. Podczas tej debaty nakreślono cele polityki przemysłowej na kolejne lata. Jednym z najważniejszych postanowień jest wzrost udziału chińskich producentów w rodzimym rynku z obecnych 28 do 40% w 2015 roku.

Pomóc w tym ma zmiana dotychczasowej strategii współpracy lokalnych firm z zagranicznymi na zasadach joint venture. Rząd chce, by chińscy producenci wnosili do takich spółek większy wkład, co pozwoli na ich kontrolowanie. Jest to związane z brakiem inwestycji w nowe technologie. Auta dostępne w Chinach to najczęściej nieznacznie zmodyfikowane produkcje europejskie sprzed kilku lat. Kolejną propozycją władz jest całkowita rezygnacja ze współpracy joint venture i skoncentrowanie na własnych produktach.

Obecnie, największy udział w chińskim rynku posiadają General Motors, Volkswagen, Toyota oraz Hyundai.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty