W ostatnich latach motorem napędowym fabryki włoskiego producenta był model Panda II generacji. Pomimo wprowadzenia do oferty jej następczyni, Pandy III, auto wciąż było produkowane pod nazwą Panda Classic. Wkrótce jednak wytwarzanie tego pojazdu zostanie zakończone. W dalszym ciągu jednak nie wiadomo, który z samochodów Fiata będzie zjeżdżał z taśm montażowych w Tychach zamiast Pandy II.
Sytuacji nie ułatwia kryzys na europejskich rynkach. W branży szacuje się, że w tym roku zostanie sprzedanych w Europie około 12,5 mln samochodów, może nawet mniej. - Przypominam, że w 2007, może jeszcze 2008 roku to było prawie 18 milionów. W Polsce sytuacja jest równie zła albo nawet jeszcze gorsza – mówi prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Jakub Faryś.
W związku z trudnościami, jakie przeżywa przemysł motoryzacyjny, decyzja o uruchomieniu produkcji nowego modelu jest poprzedzona wielotygodniowymi analizami i konsultacjami. Obecnie, Panda III wytwarzana jest we włoskiej fabryce Fiata, w Pomigliano d'Arco.
W 2012 roku zakłady w Tychach produkowały modele 500 oraz Pandę Classic, a także Lancię Ypsilon. Niewielką część produkcji stanowił także Ford Ka. Najwięcej aut fabryka ta wybudowała w 2009 roku - było to 605 tys. egzemplarzy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?