Jak zbadać amortyzatory?

Grzegorz Wojtyrowski
Stosowane są różne metody określania stanu technicznego amortyzatorów. Najtańszą z nich jest kontrola wzrokowa.

W praktyce stosuje się różne metody określania stanu technicznego amortyzatorów. Najtańsza z nich, kontrola wzrokowa, powinna być wykonywana zawsze podczas przeglądów.

 

Jak zbadać amortyzatory?

W trakcie jej trwania można wykryć uszkodzenia zewnętrzne, korozję oraz wycieki oleju, które praktycznie dyskwalifikują amortyzator. Kolejną jest próba kołysania samochodem. Chociaż jest ona nieskomplikowana, ma zasadniczą wadę, za jej pomocą można zweryfikować tylko całkowicie zużyte amortyzatory. Jazda próbna wymaga uczestnictwa fachowca, który może ocenić sposób zachowania pojazdu podczas jazdy na wprost, pokonywania zakrętów, hamowania i przyśpieszania porównując stan faktyczny z reakcjami sprawnego pojazdu.

 

Najbardziej miarodajne są badania na testerze zawieszenia. Jest to etap, który pozwala na weryfikację podejrzeń uzyskanych przy pomocy innych metod oraz na potwierdzenie diagnozy w formie wydruku. Ponieważ zamontowany amortyzator jest badany jako fragment zawieszenia pojazdu, wyniki uzyskane w formie wykresu powinny być właściwie zinterpretowane przez diagnostę wykonującego pomiar.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty