Instalowanie nowego akumulatora

(c)
Fot. R. Polit: Instalowanie nowego akumulatora nie jest czynnością trudną, trzeba jednak przestrzegać kilku zasad.
Fot. R. Polit: Instalowanie nowego akumulatora nie jest czynnością trudną, trzeba jednak przestrzegać kilku zasad.
Akumulatory są coraz lepsze, ale co kilka lat i tak trzeba go wymieniać na nowy. Można to zlecić warsztatowi lub zrobić samemu.

Akumulatory są coraz lepsze, ale co kilka lat i tak trzeba go wymieniać na nowy. Można to zlecić warsztatowi lub zrobić samemu.

Nowy akumulator powinien mieć takie same parametry jak dotychczasowy, a więc: wymiary, pojemność elektryczną, prąd rozruchowy, rodzaj i wymiary końcówek biegunów. Zużyty akumulator warto albo od razu zostawić w sklepie, w którym kupiliśmy nowy, albo zawieźć go do punktu, do którego przyjmowane są zużyte akumulatory do recyklingu.

 

Ze względu na konieczność zachowania kodów radioodbiornika, komputera sterującego silnikiem lub indywidualnych ustawień programów innych podzespołów pojazdu, trzeba przy wymianie akumulatora użyć specjalnego oprzyrządowania. Z reguły przeciętny użytkownik nie ma do niego dostępu, dlatego warto skorzystać z akumulatora pomocniczego. Podłącza się go równolegle, np. przez gniazdko zapalniczki.

Fot. R. Polit: Instalowanie nowego akumulatora nie jest czynnością trudną, trzeba jednak przestrzegać kilku zasad.
Fot. R. Polit: Instalowanie nowego akumulatora nie jest czynnością trudną, trzeba jednak przestrzegać kilku zasad.

 

W samochodach, w których z masą połączony jest biegun ujemny, przy wymianie akumulatora najpierw odłączamy kabel z ujemnego bieguna. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko zwarcia biegunów akumulatora przy odłączaniu przewodu dodatniego. Następnie odłączamy pozostały przewód akumulatora oraz odkręcamy lub poluzowujemy uchwyt względnie wspornik przytrzymujący akumulator. Przed zamontowaniem nowego akumulatora warto sprawdzić, czy półka pod akumulator, zaciski i łączniki kabli są czyste i nie noszą śladów korozji. W razie potrzeby należy szczotką drucianą usunąć korozję, a oczyszczane elementy przemyć wodnym roztworem sody oczyszczonej. Jeśli kable lub zaciski są mocno skorodowane, trzeba wymienić je na nowe. Skorodowane zaciski lub zaśniedziałe kable bardzo utrudniają rozruch silnika, gdyż mają dużą oporność elektryczną i nie mogą przewodzić prądu elektrycznego o dużym natężeniu. Nie należy zbyt mocno dokręcać zacisków przewodów ani nabijać ich młotkiem na bieguny. Warto też pokryć zaciski cienką warstewką smaru wysokotemperaturowego, który będzie chronił je przed korozją.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty