Opracowany w stylistyczno-technicznym centrum Hyundaia w miejscowości Chiba w Japonii koncepcyjny i-Blue jest zapowiedzią przyszłego modelu produkcyjnego z napędem FCEV. Nowa platforma i-Blue jest dostosowana do wcielenia trzeciej generacji technologii ogniw paliwowych Hyundaia, która jest obecnie rozwijana w instytucie badań eko-technologicznych Hyundaia w Mabuk w Korei.
W przeciwieństwie do poprzednich prototypów, które były budowane na płytach podłogowych SUV-ów, i-Blue to przedstawiciel nowego segmentu D z nadwoziem 2+2.
i-Blue napędza silnik elektryczny o mocy 136 KM zasilany prądem powstającym w ogniwach paliwowych w wyniku reakcji wodoru i tlenu. 115-litrowy zbiornik sprężonego wodoru (700 bar) pozwala na przejechanie ponad 600 km. Prędkość maksymalna wynosi 165 km/h.
Pakiet ogniw paliwowych i-Blue znajduje się pod podłogą pojazdu, a nie w komorze silnika jak w pojeździe Tucson FCEV drugiej generacji. To powoduje, że samochód ma idealne rozłożenie masy 50:50 dla optymalnego prowadzenia i operowania dynamiką. Ponadto, przenosząc pakiet ogniw paliwowych pod podłogę pojazdu, w komorze silnika jest więcej miejsca, co zapewnia lepszy przepływ powietrza i chłodzenie.
i-Blue ma futurystyczną stylistykę wnętrza z przypominającym samolot układem kierowniczym, który integruje konsolę dotykową umożliwiając trzymanie rąk na kierownicy podczas obsługi systemów audio-wizualnych pojazdu. Trójwymiarowy wyświetlacz przezierny (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. To, co dzieje się na zewnątrz jest stale wyświetlane dzięki systemowi kamer znajdujących się dookoła samochodu.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?