Pierwszy z nich dedykowany jest osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z motorsportem. Auto zostało wyposażone w regulowane, wyczynowe zawieszenie, rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, a także cyfrowy zestaw wskaźników, który zastąpił tradycyjne, analogowe.
Z zewnątrz, Ibizę SC Trophy poznamy m.in. po regulowanym spoilerze na pokrywie bagażnika, a także matowym, szarym kolorze kontrastującym z pomarańczowymi felgami oraz bocznymi lusterkami. Wspomniane już 18-calowe obręcze skrywają większe tarcze hamulcowe wraz z zaciskami. Pod silnikiem umieszczono natomiast specjalną osłonę zapobiegającą przed uszkodzeniem jednostki napędowej 1.4 TSI.
Z kolei Leon Supercopa został wyposażony w większy, 2-litrowy motor z rodziny TSI. Dzięki modyfikacjom elektroniki sterującej silnikiem, układu dolotowego i wydechowego, udało się zwiększyć jego moc do 296 KM. Trafia ona na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG. Dla poprawy właściwości jezdnych, Leon Supercopa otrzymał mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu wewnętrznym.
Wyścigowy kompakt SEAT-a posiada także wyścigowe wyposażenie w kabinie pasażerskiej. Tylna kanapa oraz fotel pasażera zostały usunięte. Ich miejsce zajęła rozbudowana klatka bezpieczeństwa. Z kolei kierowca tego auta zasiada w fotelu kubełkowym.
Podobnie jak w przypadku Ibizy, Leon posiada wyczynowy układ hamulcowy oraz zawieszenie. Podobnie wygląda również kolorystyka - szare matowe nadwozie kontrastujące z pomarańczowymi akcentami.
Oba pojazdy trafią do produkcji seryjnej. Zakup Leona Supercopa będzie wiązał się z wydatkiem 63 tys. euro (ok. 275 tys. zł), zaś Ibizy SC Trophy 31 tys. euro (ok. 135 tys. zł).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?