Honda RC213V z silnikiem V4 90 stopni

źródło: mototarget.pl
Fot: Honda
Fot: Honda
Ducati znajduje się w poważnym dołku. Specjaliści od PR będą mieli ręce pełne roboty po tym jak okazało się, że Honda stosuje te same rozwiązania i... wygrywa.

Ducati w MotoGP wiedzie marny żywot. Ciągłe problemy z motocyklem zapewne nawiedzają inżynierów z Bolonii także w sennych

Fot: Honda
Fot: Honda

koszmarach. Włosi szukali wielu rozwiązań, aby uniknąć dalszych kompromitacji, a jedną z części, nad którą szczególnie pracowali było serce Desmosedici GP13, czyli silnik. Ducati przypuszczało, że jednostka napędowa o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90 stopni może nie być dobrym rozwiązaniem i być może właśnie tu tkwi problem. Jak się okazało, chyba nie do końca, bowiem wyszło na jaw, że japoński konkurent używa silnika o takiej samej specyfice. Mało tego, Honda bez trudu radzi sobie na torze w każdych warunkach, wygrywając wyścigi. Pomimo tego, iż Honda wcale nie ujawniła tych informacji specjalnie, to w pewnym sensie wymierzyła bolesny policzek marce Ducati zwłaszcza w mediach, w których obecnie wrze na ten temat.

Ducati zapewne załamuje ręce i powoli zaczyna martwić się o swoją przyszłość w MotoGP. Już od kilku lat nie potrafią znaleźć konkretnych i przede wszystkim skutecznych rozwiązań na poprawę sytuacji. Może czas zbudować nową konstrukcję od podstaw? Model Desmosedici ma już lata świetności daleko za sobą i nie zanosi się na szybki powrót do sukcesów...

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty