Fiat 500 podczas testów zderzeniowych w USA

(pp) źródło: motorauthority.com
Fot. NHTSA
Fot. NHTSA
Fiat 500 przeszedł w ostatnim czasie kolejne testy zderzeniowe amerykańskich instytutów zajmujących się bezpieczeństwem drogowym. Co ciekawe, oba ośrodki badawcze wydały różne opinie na temat tego włoskiego auta.

Fiat 500 przeszedł w ostatnim czasie kolejne testy zderzeniowe amerykańskich instytutów zajmujących się bezpieczeństwem drogowym. Co ciekawe, oba ośrodki badawcze wydały różne opinie na temat tego włoskiego auta.

Fot. NHTSA
Fot. NHTSA

Instytut IIHS (Insurance Institute For Highway Safety), jako pierwszy sprawdził poziom bezpieczeństwa w Fiacie 500 po liftingu, jaki miał miejsce w lipcu 2011 roku. Po zliczeniu wszystkich punktów, auto otrzymało bardzo dobry wynik "Top Safety Pick". Zarówno podczas zderzenia czołowego, bocznego jak i dachowania, pojazd spełnił wymogi IIHS, które oceniło go najwyższą notą "Good".

**CZYTAJ TAKŻE

Popularna reklama Fiata 500 AbarthNajmocniejszy Fiat 500 na świecie?

**

W podsumowaniu, przedstawiciele instytutu podkreślili, że Fiat 500 jest bezpiecznym autem. Przypomnijmy, że podczas pierwszych testów zderzeniowych zorganizowanych przez IIHS, włoskie auto także otrzymało wysokie noty. Jedynie wyniki zderzenia czołowego nie wypadły najlepiej, a przyczyny takiej sytuacji zostały wyeliminowane w zmodernizowanym modelu.

Natomiast kolejny ośrodek badawczy, NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), w dalszym ciągu ma zastrzeżenia co do poziomu bezpieczeństwa w Fiacie 500. Zmodernizowana wersja tego pojazdu otrzymała tylko 3 z 5 gwiazdek w ogólnej ocenie, jakie są przyznawane przez NHTSA. Auto zostało wyróżnione bardzo wysokimi notami zarówno za ochronę pasażerów podczas uderzenia bocznego, jak i niskiego prawdopodobieństwa dachowania.

Skąd zatem przeciętny wynik w ogólnej punktacji? NHTSA miało zastrzeżenia do poziomu bezpieczeństwa pasażerów na tylnych siedzeniach podczas zderzenia czołowego. Pod tym względem Fiat 500 otrzymał tylko 2 gwiazdki, co zaważyło na niskiej ocenie auta. Jak się okazało, manekin imitujący ciało kobiety, który znajdował się w tylnej części auta, doznał poważnych uszkodzeń głowy oraz miednicy.

Po tym, jak na początku 2011 roku NHTSA zaostrzyło wymagania wobec samochodów podczas testów zderzeniowych, żaden model z segmentu mini, poza Fiatem 500, nie został sprawdzony. Dlatego też nie można porównać wyników włoskiego pojazdu z samochodami konkurencji.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty