Euro NCAP. Mazda 6, Mercedes Klasy A i inne nowości w testach zderzeniowych

Mariusz Michalak
Euro NCAP przeprowadziło kolejne testy zderzeniowe. Po raz pierwszy w historii organizacji przebadany został samochód elektryczny, zasilany ogniwami wodorowymi - Hyundai Nexo.

Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40% swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.

W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.

Citroen Berlingo

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

Hyundai Nexo

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80%

Lexus ES

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 90%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

Mazda 6

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 66%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73%

Mercedes Klasy A

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 92%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

Opel Combo

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

Peugeot Rifter

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie