Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40% swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.
W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.
Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście
W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.
Citroen Berlingo
ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%
Hyundai Nexo
ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80%
Lexus ES
ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 90%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%
Mazda 6
ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 66%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73%
Mercedes Klasy A
ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 92%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%
Opel Combo
ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%
Peugeot Rifter
ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?