Redakcja motofakty.pl: Jakie są najczęstsze wykroczenia popełniane przez kierowców hulajnóg?
Michał Borek, General Manager Lime Poland: Dążymy do tego, aby e-hulajnogi były postrzegane przez mieszkańców przez pryzmat korzyści, które za sobą niosą. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że mikromobilność współdzielona może stanowić także wyzwanie. Jest ono związane z utrzymaniem porządku w przestrzeni publicznej. W tym celu wprowadzamy rozwiązania systemowe, których podstawowym założeniem jest zapewnienie wysokiego poziomu porządku i bezpieczeństwa w miastach. Jako przykład takich działań można wskazać m.in. konieczność zapoznania się z zasadami prawidłowego korzystania z e-hulajnogi, w tym jej właściwego parkowania, przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji Lime. Należy również wykonać zdjęcie pojazdu po zakończonym przejeździe. To właśnie nieprawidłowe parkowanie jest nadal najczęstszym wykroczeniem użytkowników. W aplikacji często możemy znaleźć podpowiedzi, gdzie najlepiej zostawić pojazd po zakończonym przejeździe. Mogą to być specjalnie oznakowane stojaki rowerowe lub wyznaczone miejsca parkingowe. Jeżeli w pobliżu znajduje się takie miejsce, to powinien być pierwszy wybór użytkownika. Jeśli jednak nie mamy w pobliżu strefy wyznaczonej do parkowania hulajnogi, należy pozostawić pojazd jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, zaparkowany równolegle do niej.
Redakcja motofakty.pl: W jaki sposób można przeciwdziałać negatywnym zachowaniom kierowców hulajnóg?
Michał Borek, General Manager Lime Poland: Lime bardzo blisko współpracuje z samorządami. Chętnie angażujemy się we wspólne projekty o charakterze edukacyjnym, np. podczas wrześniowego Europejskiego Tygodnia Mobilności, czy kwietniowej akcji Wiosenne Porządki organizowanej przez Urząd Miasta w Poznaniu, której byliśmy partnerem. Podejmujemy także szereg działań na rzecz bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnościami. Współpracowaliśmy z Polskim Związkiem Niewidomych – zrealizowaliśmy wspólnie kampanię edukacyjną przed wejściem w życie znowelizowanych przepisów. Ponadto uruchomiliśmy program mobilny mechanik i nasi współpracownicy na bieżąco monitorują sytuację w miastach.
Redakcja motofakty.pl: Czy, a jeśli tak, to w jaki sposób marka Lime może egzekwować od użytkowników hulajnóg Lime przestrzegania obowiązujących przepisów?
Michał Borek, General Manager Lime Poland: Każdy zgłoszony do nas przypadek złego zachowania jest przez nas dokładnie analizowany. Współpracujemy ze strażnikami miejskimi w celu egzekwowania przepisów, to dlatego wymagamy przesłania zdjęcia po zakończonym przejeździe. Mamy możliwość zablokowania konta użytkownika, który nie stosuje się do obowiązujących przepisów i stwarza zagrożenie. Chciałbym jednak podkreślić, że niewielki procent osób nie stosuje się do wymagań w zakresie bezpieczeństwa, większość naszych użytkowników korzysta z e-hulajnóg w sposób prawidłowy i zgodny z ich przeznaczeniem. Widzimy znaczną poprawę poziomu bezpieczeństwa na przestrzeni tych kliku lat naszej działalności w Polsce. Zdajemy sobie zatem sprawę jak ważne są działania edukacyjne i podejmowanie wspólnych inicjatyw z władzami miast w tym zakresie.
Redakcja motofakty.pl: Co robi marka Lime, by dotrzeć do użytkowników swoich hulajnóg z informacją o konieczności bezpiecznej jazdy hulajnogami i przestrzegania obowiązujących przepisów?
Michał Borek, General Manager Lime Poland: Działania edukacyjne, które podejmujemy, dotyczą nie tylko użytkowników, ale także naszych lokalnych partnerów. Zwiększamy ich świadomość, ponieważ widzimy, że niepoprawne zachowania często bywają efektem niewiedzy, a złe nawyki można w łatwy sposób wyeliminować. Komunikujemy się z naszą społecznością głównie za pomocą aplikacji Lime, a także poprzez szereg innych działań z zakresu PR. Informujemy lokalne media o naszych powrotach do poszczególnych miast i rozpoczęciu działalności w nowych, w naszych komunikatach zawsze podkreślamy zasady bezpieczeństwa. Wierzymy, że w ten sposób budujemy zaufaną społeczność świadomych użytkowników i osiągamy nasz wspólny cel, jakim jest transformacja transportu w stronę zeroemisyjności – chcemy, aby był współdzielony i łatwo dostępny dla każdego mieszkańca.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?