Dział: SKF News - Gdy montujesz rozrząd

Redakcja
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF
Patronat: SKF. Dotyczy samochodów marek: CHEVROLET, DAEWOO, OPEL, SAAB, VAUXHALL.
Patronat działu: SKF
Patronat działu: SKF

Dział: SKF News
Patronat: SKF

Moment dokręcenia śruby mocującej (dostarczonej wraz z napinaczem) musi być ściśle przestrzegany. W przeciwnym wypadku tylna płyta napinacza, śruba oraz pompa wody mogą ulec uszkodzeniu i w wielu przypadkach może dojść do złamania tylnej płyty napinacza.

Nadmierne napięcie układu jest przyczyną uszkodzenia pompy wody – jest to element najbardziej narażony na uszkodzenia w wyniku niewłaściwego napięcia. Jedną z pierwszych oznak nadmiernego napięcia jest głośna praca pompy wody. Jest to słyszalne już po kilku pierwszych kilometrach pracy.

Zalecenia montażowe
1. Sprawdź ustawienie pompy wody. Znacznik na korpusie pompy musi być właściwie ustawiony względem bloku silnika.
2. Po zamontowaniu napinacza VKM 15216 sprawdź czy kołek ustalający pozycję napinacza jest prawidłowo umieszczony w bloku silnika

Fot: SKF
Fot: SKF

3. Ustawienie wstępne: Ustaw wskaźnik napięcia zgodnie z prawą krawędzią tylnej płyty napinacz Uwaga: Wskaźnik napięcia nie może wykraczać poza prawą krawędź tylnej płyty napinacza. Zablokuj napinacz w tej pozycji i obróć wałem korbowym 2 razy.
4. Przekręć napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak, aby wskaźnik napięcia znajdował się w pozycji “NEW” (oznaczenie na tylnej płycie napinacza – patrz zdjęcie 2).

Fot: SKF
Fot: SKF

5. Dokręć śrubę mocującą napinacz właściwym momentem dokręcenia (w zależności od modelu samochodu (patrz poniżej)).
6. Obróć wałem korbowym 2 razy.
7. Sprawdź ustawienie napinacza. Jeśli wskazówki nie pokrywają się – powtórz całą operację ponownie.

Zalecenia montażowe:

PRODUCENT

MODEL

SILNIK

CHEVROLET

Lacetti, Nubira, Optra

1.8 16V

DAEWOO

Lacetti, Nubira

1.8 16V

OPEL

Astra, Corsa, Meriva, Tigra, Vectra, Zafira

1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V

SAAB

9-3

1.8 16V

VAUXHALL

Astra, Corsa, Meriva, Tigra, Vectra, Zafira

1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V

 

Zaobserwowane objawy/nieprawidłowości:

  • Uszkodzenie koła pasowego pompy wody.

Prawdopodobna przyczyna:

  • Nadmierne napięcie układu / Niewłaściwe wstępne ustawienie napinacza.
  • Nieprawidłowy montaż napinacza.

Zestawy opisane w powyższym biuletynie

VKM

VKMA

VKMA

VKMS

VKPC

VKM 15216

VKMA 05150

VKMC 05150-1

VKMS 05150

VKPC 85624

 

VKMA 05152

VKMC 05150-2

VKMS 05152-1

 

 

VKMA 05156

VKMC 05150-3

VKMS 05154-1

 

 

 

VKMC 05152-1

VKMS 05154-2

 

 

 

VKMC 05152-2

VKMS 05154-3

 

 

 

VKMC 05156-1

 

 

 

 

VKMC 05156-2

 

 

 

 

VKMC 05156-3

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty