Ford E-Transit Custom. Dane techniczne, zasięg, wyposażenie

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Nowy E-Transit Custom to w pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie. Elektryczny układ napędowy nowej generacji zapewnia docelowy zasięg do 380 km.

W wersji jako furgon, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg 3 i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi i niskim lub wysokim dachem. E-Transit Custom ma teraz mniej niż dwa metry wysokości, co ułatwia wjazd do miejsc o ograniczonej wysokości, takich jak parkingi wielopoziomowe, garaże i podziemne punkty logistyczne.

Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 135 KM lub 217 KM z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm. Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co eliminuje potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu.

400-woltowy zestaw akumulatorowy E-Transita Customa o pojemności użytkowej 74 kWh wykorzystuje zaawansowane ogniwa saszetkowe o pojemności 82 Ah, znane z Forda F-150 Lightning. Akumulator pozwala na docelowy zasięg do 380 km.

Elektryczny układ napędowy podnosi dopuszczalną masę holowanej przyczepy do wartości 2000 kg,4 co oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem Diesla, czym nie może się pochwalić żaden inny w pełni elektryczny van. Dla większej wygody można zamontować opcjonalny chowany hak holowniczy.

Właściciele E-Transita Custom będą mogli korzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics 6 – bezpłatnego przez rok – który wykorzystuje dane na żywo do zwiększenia efektywności pracy, pomagając w monitorowaniu lokalizacji, wydajności i stanu technicznego pojazdów. Oprogramowanie kontroluje również procedury ładowania z wykorzystaniem informacji specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak status ładowania, stan naładowania i pozostały zasięg.

Systemy wspomagania kierowcy obejmują: układ aktywnego wspomagania hamowania, system utrzymania auta na pasie ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania przed jazdą pod prąd, czujniki parkowania przednie i tylne oraz system kamer 360 stopni.

E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda.

Wszystkie warianty Transita Customa będą produkowane przez Ford Otosan – spółkę joint venture Forda w Turcji – w nowym zakładzie w Yeniköy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty