Dolnośląskie: GDDKiA chce likwidować zjazdy z A4

Mateusz Różański
GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole fot. Piotr Krzyżanowski)
GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole fot. Piotr Krzyżanowski)
Radni Sejmiku Województwa Dolnośląskiego są przeciwni pomysłowi likwidacji części zjazdów z autostrady A4 - pomiędzy Wrocławiem a granicą z Niemcami. Takie stanowisko zostało wpisane do Strategii Dolnego Śląska na lata 2014-2020.

- Dla gmin leżących wzdłuż A4 utrzymanie tych zjazdów jest kluczem do ich dalszej egzystencji - mówi Michał Huzarski,

GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole fot. Piotr Krzyżanowski)
GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole fot. Piotr Krzyżanowski)

legniczanin, radny SLD. - Większość osób z miejscowości położonych przy zjazdach, które mają być zlikwidowane, codziennie dojeżdża autostradą do pracy. Taka decyzja oznaczałaby dla nich odcięcie od źródła dochodów - dodaje radny.

Wprawdzie decyzja sejmiku nie jest wiążąca i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad  nie musi rezygnować ze swoich planów likwidacji zjazdów, to przedstawiciele samorządów traktują takie stanowisko sejmiku jako dobry prognostyk.

- GDDKiA głosu małych gmin nie musi słuchać, ale powinna wziąć pod uwagę zdanie samorządu całego województwa. Cieszy również fakt, że radni byli w tej kwestii jednomyślni i potrafili się wznieść ponad partyjnymi podziałami. To pokazuje, jak ważne dla naszego regionu są te zjazdy- mówi Aleksander Kostuń, wójt gminy Legnickie Pole.

Jadąc od granicy, w założeniach GDDKiA zniknąć ma 8 zjazdów: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajowice, Wądroże, Udanin, Jarosław oraz Pietrzykowice.  

GDDKiA uspokaja, że powstaną nowe zjazdy. Jadąc odstrony Wrocławia, kierowcy będą mieli do dyspozycji nowy zjazd w Strzeganowicach, a także przy Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej oraz zjazd Legnica II (za hutą miedzi). A 9 istniejących zjazdów ma być przebudowanych: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica (ul. Jaworzyńska), Budziszów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie oraz Bielany Wrocławskie.

Decyzja o tym, które połączenia pozostaną, które będą przebudowane, a które znikną, zapadnie w 2014 r. Obecnie tworzone jest StudiumTechniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Następnie dokumentacja ma trafić do Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która wyda decyzję. GDDKiA argumentuje, że zmiany na mapie zjazdów wymuszane są przez przepisy dotyczące autostrad. Nie powinny się krzyżować z drogami lokalnymi.

źródło: Gazeta Wrocławska

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty