Najnowsza generacja Toyoty RAV4 jest pojazdem jeszcze bardziej rodzinnym i wszechstronnym niż jej poprzednicy, o całkowicie

nowym wyglądzie nadwozia i licznymi nowinkami technicznymi.
Długość całkowita pojazdu wzrosła o 205 mm, szerokość o 30 mm, wysokość zmalała natomiast o 25 mm. Rozstaw osi wynosi teraz 2660 mm i jest aż o 100 mm większy niż w dotychczasowym modelu. Dzięki temu wyraźnie wzrosła także przestronność wnętrza.
Nowy RAV4 oferuje najwięcej w swojej klasie przestrzeni na tylnej kanapie, którą dzięki systemowi Easy Flat można dowolnie kształtować i łatwo składać poszczególne jej części. Bagażnik ma teraz pojemność aż 547 litrów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest najłatwiejszy w klasie dzięki najniżej umieszczonej krawędzi załadunku. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz do góry (z możliwością sterowania elektrycznego), a nie tak jak dotychczas na bok.
Z zewnątrz samochód nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty, dzięki utrzymaniu wspólnego języka stylistycznego „Under Priority” oraz „Keen Look”. Jako SUV RAV4 otrzymał bardziej muskularne nadwozie z licznymi akcentami terenowymi. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji słupków wyraźnie poprawiła się także widoczność.

Rewolucyjne zmiany nastąpiły także wewnątrz pojazdu, które poza większymi rozmiarami nabrało bardziej eleganckiego wyglądu i ukierunkowania na kierowcę. W środku znalazły się materiały najwyższej jakości o miękkim wykończeniu i licznymi przeszyciami skórzanymi. Kierowca siedzi obecnie niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji zdecydowanie większy zakres regulacji fotela i kierownicy.
Wśród jednostek napędowych znajdzie się nowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 124 KM. Dostępne będą także wersje benzynowe 2.0l o mocy 151 KM z manualną skrzynią biegów lub automatyczną typu CVT, oraz mocniejszy Diesel 2.2 o mocy 150 KM (manualna lub automatyczna skrzynia biegów). Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, które w nowej generacji spadną średnio o 12%.
Za doskonałe prowadzenie odpowiada nowa generacja układu jezdnego Integrated

Dynamic Drive System z nową funkcją Sport. System kontroluje jednocześnie pracę napędu na 4 koła, systemu stabilizacji toru jazdy VSC, oraz elektronicznego wspomagania kierownicy. Moment obrotowy może być rozdzielany na przednią i tylną oś w proporcji od 100:0 (przód / tył) do 50:50.
Podobnie jak dotychczas będzie istniała możliwość zblokowania napędu 4x4, oraz wykorzystania funkcji asystenta zjazdu i podjazdu.
Nowa Toyota RAV4 będzie standardowo wyposażona w komplet elementów bezpieczeństwa, a w wyższych wersjach wyposażenia w systemy takie jak automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czy system informawania o martwym polu w lusterkach.
RAV4 nowej generacji będzie najbardziej wszechstronnym i dopracowanym SUV-em, dostępnym na rynku. Polska premiera modelu będzie miała miejsce w dniach 9-10 marca.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?