Clio III w wersji Sport

Maciej Pobocha
Małe, a szybkie. Takie założenia postawiono przed konstruktorami najnowszego Renault Clio Sport. Samochód od jesieni można będzie kupić w Polsce.
Fot. Renault
Fot. Renault

 

Clio Sport różni się stylizacyjnie od wersji standardowej. Błotniki przednie zostały poszerzone o 42 mm. Auto jest też szersze z tyłu. Założono dodatkowe spojlery i dyfuzor, które poprawiają własności aerodynamiczne pojazdu. Wewnątrz zastosowano elementy aluminiowe m.in. nakładki na pedały i podparcie pod stopy. Fotele i kierownica są sportowe.

Fot. Renault
Fot. Renault

Obrotomierz ma dodatkową kontrolkę zmiany biegów.

W celu obniżenia masy zrezygnowano m.in. z koła zapasowego, które zastąpił zestaw naprawczy.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

Dzięki większemu rozstawowi osi i kół oraz zwiększeniu sztywności zawieszenia samochód jest bardziej stabilny.

 

Modyfikacjom poddano układ hamulcowy. Z przodu wykorzystano w nim tarcze o średnicy 312 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcze o średnicy 300 mm.

 

Clio Sport napędza 2-litrowy silnik o mocy 200 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i może jechać z prędkością 215 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty