Clio Sport różni się stylizacyjnie od wersji standardowej. Błotniki przednie zostały poszerzone o 42 mm. Auto jest też szersze z tyłu. Założono dodatkowe spojlery i dyfuzor, które poprawiają własności aerodynamiczne pojazdu. Wewnątrz zastosowano elementy aluminiowe m.in. nakładki na pedały i podparcie pod stopy. Fotele i kierownica są sportowe.
Obrotomierz ma dodatkową kontrolkę zmiany biegów.
W celu obniżenia masy zrezygnowano m.in. z koła zapasowego, które zastąpił zestaw naprawczy.
Dzięki większemu rozstawowi osi i kół oraz zwiększeniu sztywności zawieszenia samochód jest bardziej stabilny.
Modyfikacjom poddano układ hamulcowy. Z przodu wykorzystano w nim tarcze o średnicy 312 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcze o średnicy 300 mm.
Clio Sport napędza 2-litrowy silnik o mocy 200 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i może jechać z prędkością 215 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?