Ciche pożegnanie Fiata Uno

(S.I)
Wielu klientów Fiata zainteresowanych zakupem tego modelu na początku 2003 roku mogło czuć się rozczarowanych, kiedy dowiadywali się, że produkcja Uno została definitywnie zakończona, a ostatnie egzemplarze wyprzedane.

Pożegnaniu Fiata Uno z polskim rynkiem nowych samochodów nie wtórowały żadne uroczystości, dlatego Ostatni Uno zszedł z linii produkcyjnej latem 2002 roku, ale
jego sprzedaż trwała jeszcze w pierwszych tygodniach tego roku.

Ciche pożegnanie Fiata Uno

Po raz pierwszy Fiat Uno został zaprezentowany w roku 1984 i wtedy też
uznany został samochodem roku. Sześć lat później został zmodernizowany,
zaczęto montować również nowe silniki. Produkcji we Włoszech zaprzestano
w 1997 roku. W Polsce sprzedawany był jeszcze przez 5 lat. Uno dostępny
był u nas z czterema jednostkami napędowymi - o pojemnościach 0.9 l; 1.0
l; 1.4 l oraz 1.7 l (diesel). Fiat Uno łączył w sobie cechy dużej funkcjonalności
i przystępnej ceny, dlatego cieszył się w Polsce tak dużą popularnością.
- W 2002 roku sprzedaliśmy 108 Fiatów Uno, z czego 13 sztuk z silnikiem
1.0 Fire, rok wcześniej sprzedanych zostało 180 egzemplarzy - mówi Tomasz
Milewski, kierownik działu handlowego w firmie PTHM Auto Plus, autoryzowanym
dilerze Fiata. - Na początku stycznia br. zakupiono w naszym salonie ostatnie
4 sztuki tego modelu. Uno dostępny jest w ofercie aut używanych w naszym
komisie i cieszy się również dużym zainteresowaniem. Moim zdaniem, było
zbyt mało informacji o tym, iż zaprzestaje się produkcji Uno, dlatego część
niewtajemniczonych w ten temat klientów rozważających zakup tego modelu
czuje się rozczarowana jego zniknięciem.
Zaletami Fiata Uno oprócz przystępnej ceny zakupu, były niskie koszty
eksploatacji, łatwy dostęp do części zamiennych i stosunkowo niska awaryjność.

- Fiat Uno był idealnym samochodem dla niezbyt zamożnych, młodych rodzin,
ceniących funkcjonalność ponad nowoczesną stylistykę nadwozia i wyśrubowane
osiągi - powiedział Andrzej Kaczmarczyk z firmy Auto-Mobil, autoryzowanego
dilera Fiata. - Aspektem decydującym była oczywiście cena. Nie było praktycznie
na naszym rynku samochodu, który oferowałby równie przestronne wnętrze
mogące pomieścić 5 osób oraz dość duży bagaż w cenie do 25 tys. zł.
Fot. Krzysztof Mystkowski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty