BMW napędza kulturę. Zaprasza do kin

ip
fot. ip
fot. ip
„Droga do mistrzostwa” – dokumentalna, filmowa opowieść o wybitnych polskich artystach – pokaz specjalny w kinach sieci Cinema City 24 kwietnia.
fot. ip
fot. ip

24.04 o godz. 19.00 w kinach sieci Cinema City w całej Polsce odbędą się otwarte pokazy najnowszego filmu dokumentalnego Bartosza Konopki – „Droga do mistrzostwa”. Mecenas filmu, marka BMW zaprosiła do współpracy artystów, których ceni i podziwia. Agnieszka Holland, Janusz Gajos, Kora, Rafał Olbiński i Tomasz Stańko opowiedzieli o wybranych, ważnych etapach swojego życia.  Te pięć historii tworzy pewną uniwersalną całość będącą metaforą drogi do samodoskonalenia, którą przebywa każdy z nas.

Agnieszka Holland – zamyślona, na tle czarno-białych fotosów, wraca pamięcią do początków swojej filmowej kariery. Kora w malowniczym ogrodzie spotyka samą siebie jako ośmioletnią dziewczynkę.  Rafał Olbiński opowiada o kobietach - swojej największej, malarskiej inspiracji. Tomasz Stańko pokazuje, jak z błędów rodzi się sztuka. Janusz Gajos, niemą etiudą przedstawia prześladujący go od lat sen.

Reżyser filmu Bartosz Konopka zdecydował się na połączenie dokumentu z elementami fabularnymi. Prawdziwe historie przedstawione są w pełnej symboliki, poetyckiej konwencji. Konopka inspirował się teorią monomitu Josepha Campbella, który po przebadaniu tysięcy mitów zauważył, że w każdym zakątku świata, bez względu na kulturę, od zawsze opowiadamy sobie podobne historie. Na podstawie swoich badań Campbell opracował koncepcję podróży bohatera, która stała się fundamentem konstrukcji scenariusza.

Droga do mistrzostwa przeważnie wiedzie pod górę, a jej poszukiwanie nigdy się nie kończy - stwierdza Janusz Gajos
Istotny jest proces. Coraz bardziej czuję, że to droga jest najważniejsza, a właściwie konsekwencja w utrzymywaniu się na drodze. To wymaga pewnego typu odwagi - dodaje Tomasz Stańko.

Pokazy specjalne filmu "Droga do mistrzostwa" odbędą się w 33 kinach CinemaCity w całej Polsce. Bezpłatne bilety można zarezerwować i odebrać w kasach kin Cinema City.

Film powstał w ramach strategii BMW Drives Culture. Marka BMW od ponad 40 lat wspiera działania z zakresu kultury, współpracując z największymi światowymi artystami m.in.: Andym Warholem, Royem Lichtensteinem, Jenny Holzer, czy Jeffem Koonsem. Polski oddział BMW jest partnerem Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, na którego scenie corocznie odbywa się BMW Jazz Club, festiwalu Camerimage, a także współrealizatorem programu stypendialnego dla artystów młodego pokolenia.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty