Zdaniem Japończyków, ich rozwiązanie całkowicie eliminuje wpływ pracy zawieszenia na komfort prowadzenia pojazdu. W ten sposób wyeliminowano wszelkie wibracje przenoszone z kół na kierownicę. Zasada działania tego systemu jest stosunkowo prosta.
Kierownica zintegrowana jest z nadajnikiem, który podczas skrętu wysyła sygnał do siłowników, a te następnie dokonują skrętu kół. Następuje zatem pominięcie bezpośredniego połączenia stosowanego dotychczas, czyli kolumny kierowniczej.
Pierwszym autem, które będzie produkowane seryjnie z rozwiązaniem "steer-by-wire", będzie jeden z modeli Infiniti. Samochód pojawi się na rynku jeszcze przed końcem 2013 roku.
Działanie tego systemu widoczne jest na poniższym filmie:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?