Benzyna, diesel, elektryk. Rejestracje aut w UE według rodzaju paliwa

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Od lipca do września 2022 roku rejestracje samochodów benzynowych w UE obniżyły się o 3,3%, do 823 360 sztuk.
Od lipca do września 2022 roku rejestracje samochodów benzynowych w UE obniżyły się o 3,3%, do 823 360 sztuk. Kamil Rogala
W trzecim kwartale 2022 r. utrzymał się trend wzrostowy i udział w rynku elektrycznych pojazdów bateryjnych (BEV) zwiększył się jeszcze bardziej. BEV stanowią obecnie 11,9% wszystkich rejestracji samochodów osobowych w UE (wzrost z 9,8% w III kwartale 2021 r.). Hybrydowe pojazdy elektryczne również zwiększyły udział w rynku.

Samochody na benzynę i olej napędowy

Od lipca do września 2022 roku rejestracje samochodów benzynowych w UE obniżyły się o 3,3%, do 823 360 sztuk. W efekcie ich udział w rynku skurczył się z 39,3% w trzecim kwartale 2021 roku do 37,8% w roku bieżącym. Mimo to benzyna pozostała najpopularniejszym rodzajem paliwa w UE.

Podobnie, sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla obniżyła się o 4,7% do 360 596 sztuk sprzedanych w całej Unii Europejskiej. Udział diesli w rynku zmniejszył się o prawie 1 punkt procentowy do 16,5% całkowitej sprzedaży (spadek z 17,5% w III kwartale 2021 roku).

Pojazdy z napędem alternatywnym (APV)

W trzecim kwartale 2022 r. pojazdy elektryczne na baterie (BEV) osiągnęły najsilniejszy wzrost spośród wszystkich rodzajów paliwa (+22,0%), z liczbą 259 449 sztuk zarejestrowanych w całej UE. Z wyjątkiem Danii (-2,6%) i Włoch (-35,0%), wszystkie rynki regionu przyczyniły się do tego pozytywnego wyniku, zapewniając sobie nawet trzycyfrowe zwyżki na Cyprze (+490,0%), Łotwie (+231,8%), w Rumunii (+213,4%) i Bułgarii (+101,7%).

Z kolei rejestracje hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV) zmniejszyły się w trzecim kwartale roku o 6,0%, ponieważ wszystkie największe rynki w UE odnotowały straty. Włochy i Francja wykazały dwucyfrowe spadki (odpowiednio -22,2% i -14,3%), natomiast w Niemczech i Hiszpanii były one skromniejsze (-0,9% i -1,0%). W wyniku tego negatywnego rozwoju sytuacji samochody typu PHEV straciły udział w rynku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zajmując obecnie 8,5% ogólnej liczby rejestracji samochodów.

Z liczbą 492 011 sztuk sprzedanych od lipca do września, sprzedaż hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) wzrosła o 6,9%. Ich udział w rynku powiększył się o 1,3 punktu procentowego - stanowiąc 22,6% całego rynku. Wśród głównych rynków regionu jedynie Niemcy odnotowały spadek (-1,5%). Najsilniejszym wzrostem mogą pochwalić się Włochy (+20,8%), a za nimi Francja (+15,6%) i Hiszpania (+11,3%).

Rejestracje pojazdów napędzanych gazem ziemnym (NGV) w UE odnotowały kolejną dwucyfrową stratę (-52,4%), w dużej mierze spowodowaną istotnym spadkiem we Włoszech (-71,2%) - największym rynku regionu, odpowiadającym za ponad 40% wszystkich rejestracji. W efekcie udział w rynku samochodów NGV obniżył się w trzecim kwartale 2022 roku o połowę w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż samochodów zasilanych LPG obsunęła się o 9,5%, do 55 418 sztuk, ponieważ dwa największe rynki dla tego typu paliwa ucierpiały z powodu spadków: Francja (-14,9%) i Włochy (-3,1%).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty