Coraz więcej miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych kupuje nowe autobusy i modernizuje swoje tabory. Jednak wbrew europejskim trendom nowe autobusy nie posiadają napędów hybrydowych, lecz klasyczne silniki Diesla. Powód jest prozaiczny - zbyt wysoki koszt zakupu.
Obecnie coraz więcej zachodnich miast pokazuje swoje ekologiczne oblicze inwestując w autobusy, które poza silnikiem spalinowym, posiadają także motor elektryczny. Czy jednak rzeczywiście jest to ekonomiczne posunięcie?
**CZYTAJ TAKŻE
MPK w Krakowie kupi 100 nowych autobusów6 nowych autobusów MPK w Nowym Sączu**
Koszt zakupu autobusu hybrydowego tak bardzo przewyższa cenę pojazdu z napędem konwencjonalnym, że zwrot kosztów nastąpiłby dopiero po 20 latach eksploatacji. Co więcej, większość oferowanych na rynku pojazdów komunikacji miejskiej z silnikiem spalinowym spełnia normę emisji spalin EURO 5, dzięki czemu one także są przyjazne dla środowiska.
Dodatkowo, jak mówią analitycy, w przyszłości po ulicach miast poruszać się będą autobusy z napędem wyłącznie elektrycznym. Póki co, jedynym miastem w Polsce, które zdecydowało się na zakup pojazdu hybrydowego do transportu miejskiego jest Poznań. Jednak jak mówi Krzysztof Książyk, dyrektor MPK Poznań, miasto nie zamierza kupować kolejnych hybryd.
Źródło: wp.pl
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?