Auta w konkursie Car of the Year 2004

(w, pan)
Udostępnij:
Międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało 7 samochodów do finału dorocznego konkursu Car of the Year 2004.

Są to:
BMW serii 5, fiat panda, mazda 3, nissan micra, opel meriva, toyota avensis,
volkswagen golf.
Finałowa siódemka została wybrana z grupy aut, w której znajdowały się:
alfa romeo GT coupe, audi A3, BMW Z4, citroen C2, citroen C3 pluriell,
daewoo evanda, daewoo nubira, ford C-Max, ford streetKa, honda accord,
jaguar XJ, kia opirus, lancia ypsilon, lexus RX 300, mazda 2, mazda RX-8,
mitsubishi outlander, nissan 350Z, opel signum, porsche cayenne, renault
scenic, smart roadster-coupe, subaru legacy, toyota land cruiser, VW touareg,
VW touran.
W konkursie nie ma podziału na klasy i rodzaje pojazdów. Samochody oceniane
są głównie na podstawie testów. Wybory odbywają się w dwóch etapach. Do
finału wchodzi 7 samochodów, spośród których wyłaniany jest zwycięzca.
Polscy dziennikarze mają w jury dwóch swoich reprezentantów.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku tytuł Car of the Year został przyznany
renault megane, które 20 punktami pokonało mazdę 6. Trzeci był citroen
C3.
BMW serii 5
Auto, chociaż większe od poprzednika, zostało odchudzone o 75 kg, dzięki
użyciu aluminium do budowy przedniej części nadwozia oraz układu jezdnego.

Światową nowością tego modelu jest aktywny układ kierowniczy i aktywny
układ minimalizacji przechyłów bocznych. Nowością jest wyświetlacz projekcyjny:
najważniejsze informacje są wyświetlane na przedniej szybie.
W tym modelu BMW zastosowało reflektory adaptacyjne, które lepiej oświetlają
drogę podczas jazdy na zakrętach. Pierwszy raz został zastosowany radarowy
układ regulacji prędkości.
Nowe BMW otrzymały dynamiczne sześciocylindrowe silniki benzynowe o
pojemności od 2,2 do 3,0 l o mocy od 170 do 231 KM oraz sześciocylindrowy
silnik wysokoprężny o mocy 218 KM i od jesieni ośmiocylindrowy benzynowy
silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 333 KM.
Mazda 3
Mazda 3 nawiązuje do większego i udanego modelu "6", który uzyskał
ponad 50 międzynarodowych nagród. Widoczne są także silne związki z modelem
MX sportif, zaprezentowanym w marcu w Genewie.
Samochód otrzymał silniki od 1,4 do 2 litrów, znane z innych mazd. Mazda
3 wykorzystuje płytę podwoziową Forda, stworzoną dla drugiej generacji
focusa i nowego volvo S40.
Opel meriva
Jak podkreślają w fabryce, najważniejszą cechą najnowszego opla jest
rewolucyjny system tylnych foteli.
Po złożeniu środkowego fotela w tylnym rzędzie, meriva przeistacza się
w przestronny samochód czteroosobowy. Jeżeli potrzebna jest większa przestrzeń
bagażowa (ponad 200 l), w kilka chwil można przesunąć obydwa tylne fotele
do przodu lub całkowicie je złożyć. Trzeci fotel jest w tej konfiguracji
w pełni złożony.
Meriva jest oferowana z silnikami benzynowymi o pojemności 1.6 (87 i
100 KM) oraz 1.8 (125 KM) i dieslami 1.7 (75 i 100 KM).
Nissan micra
Nowa micra właśnie zdobywa europejski rynek. Ma muskularną sylwetkę
i, stosownie do nazwy, jest niewielka.
We wnętrzu projektanci wykorzystali "patent" z twingo: dzięki przesuwanej
tylnej kanapie można, stosownie do potrzeb, powiększać bagażnik lub kabinę
pasażerską. Nie jest to jedyny francuski "wynalazek" w tym aucie. Drugim
jest Intelligent Key, który umożliwia bez użycia kluczyka otwieranie i
zamykanie samochodu, a także uruchamianie silnika. Jeśli micra wygra konkurs,
to powtórzy sukces swej poprzedniczki.
Toyota avensis
Auto przygotowano pod gusty europejskie, dzięki czemu zyskało niemieckie
rysy. Tradycyjnie Toyota od razu wprowadziła całą gamę nadwoziową: sedan,
liftback i kombi.

Avensis to typowy przedstawiciel segmentu D - w kabinie jest dość miejsca
z przodu i dla pasażerów tylnej kanapy. Także 520-litrowy bagażnik nie
powinien budzić zastrzeżeń.

Avensis otrzymał benzynowe silniki ze zmiennymi fazami rozrządu i dwulitrowy
diesel z wtryskiem common rail drugiej generacji.
Volkswagen golf V
Golf "piątka" nie odbiega od standardów wyznaczonych przez czwartą
wersję i wprowadza odważną świeżość designu. Przód auta został opracowano
od nowa.

Na rynku debiutuje w nadwoziu trzy- i pięciodrzwiowym, w trzech wersjach
wyposażenia. Wszystkie wersje będą miały w standardzie 6 poduszek powietrznych,
5 zagłówków (w tym przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa,
bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które przy zderzeniu
chowają się do wnętrza pojazdu. Od nowa opracowano fotele. Nadwozie golfa
V urosło o kilka centymetrów.
Całkowicie nowe jest przednie zawieszenie, nowe jest wspomaganie kierownicy,
którego siła działania uzależniona jest od prędkości pojazdu. Golf wyposażony
jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania.
W gamie silników nie przewidziano wielu nowości. Najciekawszą będzie
2-litrowy, benzynowy silnik FSI, który dzięki wykorzystaniu najnowszych
technologii konstrukcji znanych z jednostek diesla dysponować będzie mocą
150 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie