Nissan GT-R to prawdziwy symbol japońskiej motoryzacji. Obecny na rynku model R35 zadebiutował pod koniec 2007 roku w Tokio. Pomimo bardzo dobrych opinii płynących zarówno od użytkowników, jak i ekspertów, japoński producent nie zmienił swojego podejścia do tego auta i z każdym rokiem stara się je udoskonalać. Nie inaczej było w przypadku wersji przewidzianej na rok modelowy 2012.
**CZYTAJ TAKŻE
Nissan GT-R 4Turbo o mocy 708 KMAmerykański SUV szybszy od Nissana GT-R? [FILM]
**
Poważne modyfikacje silnika, zawieszenia i układu przeniesienia napędu oraz nowa wersja "For TRACK PACK" o obniżonej masie (obecnie dostępna tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA) umożliwiająca pełniejsze wykorzystanie potencjału GT-R to najważniejsze zmiany we flagowym modelu Nissana.
Oprócz dodatkowych koni mechanicznych GT-R na 2012 rok otrzymał nowo opracowane asymetryczne zawieszenie kompensujące zwiększone obciążenie pojazdu po stronie kierowcy (w wersjach przeznaczonych do ruchu lewostronnego), zmodyfikowaną charakterystykę układu przeniesienia napędu oraz wzmocnione i usztywnione nadwozie zwiększające precyzję prowadzenia.
Nowością jest także wersja "For TRACK PACK" (obecnie oferowana tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA), oparta na rozwiązaniach z odmiany Spec_V. "For TRACK PACK" zmienia GT-R w lekki dwumiejscowy samochód wyścigowy.
Modyfikacje poprawiające efektywność silnika GT-R zaowocowały zmniejszeniem zużycia paliwa z 12 do 11,8 l/100 km, przy jednoczesnym wydatnym podniesieniu mocy z do 550 KM przy 6400 obr./min. Wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrosła z 612 do 632 Nm, i dostępna jest w przedziale od 3200 do 5800 obr./min.
Taki efekt uzyskano m.in. dzięki zwiększonej wydajności układu dolotowego, obniżonych oporów przepływu powietrza dzięki zastosowaniu kolektora dolotowego przy każdej z głowic oraz wykonanego z żywicy poszerzonego kanału doprowadzającego powietrze do intercoolera i poprawy efektywności układu wydechowego i układu kontroli emisji spalin. Nowością jest wprowadzenie udoskonalonego systemu chłodzenia zaworów wydechowych, którego podstawą są nowo zaprojektowane zawory wypełnione metalicznym sodem oraz usprawnionych systemów sterowania fazami rozrządu, proporcji mieszanki i kąta wyprzedzenia zapłonu.
Dotychczas największym mankamentem GT-R'a była żywotność przekładni. Jak zapewnia producent, w nowym roku modelowym skrzynia biegów pracuje jeszcze ciszej i płynniej dzięki wzmocnionej konstrukcji widełek wybieraka i sztywniejszemu łożyskowaniu koła zamachowego.
Z uwagi na zwiększone obciążenie po stronie kierowcy oraz fakt, że wał napędzający przednie koła znajduje się z prawej strony podwozia, w wersjach GT-R przeznaczonych do ruchu lewostronnego zastosowano asymetrycznie zawieszenie. Lewa sprężyna przedniego zawieszenia jest twardsza, a tylny wahacz jest zamontowany nieco wyżej niż prawy. Powoduje to, że zaparkowany samochód nie jest równomiernie obciążony, ale w czasie jazdy różnice znikają, co przekłada się na poprawę elastyczności oraz zwiększenie
płynności i precyzji prowadzenia. Kierowca może także dynamiczniej pokonywać zakręty i odczuwa wyższy komfort jazdy. Taka konstrukcja zawieszenia stosowana jest oczywiście tylko w modelach z kierownicą po prawej stronie.
We wnętrzu zmiany są kosmetyczne. Producent zdecydował się jedynie na zmianę koloru podświetlenia pierścienia otaczającego tarczę obrotomierza, które dopasowano do koloru wskaźnika przełożenia.
Producent nie podał jeszcze cen GT-R'a z roku modelowego 2012.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?