Volt i Ampera w fazie testów

(pim)
Fot. GM
Fot. GM
W Europie General Motors szuka pierwszego kierowcy dla elektrycznego Opla Ampera, który oczywiście salonów dilerskich jeszcze nie ujrzał, a w USA rozbudowuje laboratoria pracujące nad alternatywnymi napędami.

W**Europie General Motors szuka pierwszego kierowcy dla elektrycznego Opla Ampera, który oczywiście salonów dilerskich jeszcze nie ujrzał, awUSA rozbudowuje laboratoria pracujące nad**

alternatywnymi napędami. 
Fot. GM
Fot. GM


O wyjściu tego typu aut z fazy badań świadczy jednak przede wszystkim rozpoczęcie produkcji tzw. preserii Chevroletów Volt w fabryce Detroit - Hamtramck. 

Przedprodukcyjne egzemplarze będą wytwarzane przez kilka następnych miesięcy. Te egzemplarze nie trafią do produkcji, będą je badać specjaliści od produkcji, przygotowujący seryjną produkcję, która ma ruszyć w drugiej połowie roku. 

Volt to rodzinna limuzyna z elektrycznym napędem i akumulatorami umożliwiającymi przejechanie 64 km. To mało, dlatego w samochodzie zamontowano jeszcze mały silnik elektryczny. Nie ma on jednak napędzać kół, ale generator prądu pozwalający na przejechanie dodatkowych 480 km. Na razie trwają testy także samego auta, prowadzone w najróżniejszych warunkach - od śniegów kanadyjskiej prowincji Ontario po pustynie Arizony, gdzie testowe auta mają trafić w środku lata. 

W centrum badawczym w Warren, trwają także prace nad budową europejskiej wersji Volta, czyli właśnie Opla Ampera, który ma trafić na rynek jako model roku 2012. Laboratorium w Warren jest najważniejszym ośrodkiem badań napędów elektrycznych i hybrydowych GM. W najbliższym czasie firma zamierza je bardzo mocno rozbudować, podwajając jego powierzchnię. 

Na modernizację laboratorium przewidziano 8 milionów dolarów. GM Technical Centre w Warren stanie się tym samym największym i najbardziej zaawansowanym technicznie miejscem badań nad alternatywnymi napędami w Ameryce. 

Poważną częścią centrum jest laboratorium do badań nad akumulatorami. Mieści się w nim 176 ścieżek testowych i 49 komór termicznych umożliwiających badania w warunkach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistej eksploatacji. Jest ono częścią sieci, w której są także ośrodki w Niemczech i Chinach. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty