Opona MICHELIN Primacy 4, powstała po trzech latach intensywnych prac konstrukcyjnych. Ma ona zagwarantować krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, zarówno gdy jest nowa, jak i w trakcie jej użytkowania. Testy TÜV SÜD pokazały, że droga hamowania nowej opony tego modelu jest średnio o 0,9 m krótsza w porównaniu do opon konkurencyjnych marek w rozmiarze 205/55 R16 91V (testowe opony zamontowane były na VW Golf 7, a modelami z którymi je porównywano to: BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE i PIRELLI CINTURAT0 P7 BLUE).
Jeszcze lepsze wyniki odnotowano w trakcie użytkowania. Opona o głębokości bieżnika 2 mm hamowała na drodze o 2,8 m krótszej od średniej wyników konkurencyjnych opon.
Ten efekt udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu w mieszance gumowej elastomerów najnowszej generacji oraz optymalizacji konstrukcji rzeźby bieżnika. Rowki bieżnika MICHELIN Primacy 4 są w przekroju bardziej prostokątne od tradycyjnych o stożkowatym kształcie. Dzięki temu przestrzeń do odprowadzania wody zwiększyła się o 22 procent, co nawet przy 2-milimetrowym bieżniku podnosi jej odporność na aquaplaning.
Ponadto z testów DEKRY wynika, że trwałość MICHELIN Primacy 4 jest większa – średnio o 18 000 kilometrów – od trwałości badanych opon konkurentów. Dodatkowo w nowej oponie ułatwiono odczyt poziomu zużycia bieżnika, ponieważ oprócz tradycyjnych wskaźników na barkach zastosowano dodatkowe oznaczenia na dnie rowków. Dzięki nim kierowcy mogą łatwo i szybko określić czy opona nadaje się do wymiany czy jeszcze nie.
MICHELIN Primacy 4, dostępna jest w 57 rozmiarach – od 205/55/R16 do 255/40/R18.
Zobacz także: Jak dbać o opony?
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?