Udoskonalony i40 oferowany będzie jak dotychczas w dwóch wersjach nadwozia - sedan oraz wagon.**Dynamiczny wygląd został podkreślony przez nowy przód z charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem oraz nowe 18-calowe felgi ze stopów lekkich. W celu zwiększenia wyboru dla klientów dostępne będą również znane z poprzednika 16- i 17-calowe felgi aluminiowe.
Auto trafi do sprzedaży z całkowicie nową paletą lakierów, które znane są z nowej generacji modelu Santa Fe. Wykończenia wnętrza będzie natomiast dostępne w tonacji czarnej lub beżowej zarówno z materiałową jak i skórzaną tapicerką siedzeń. Dopełnieniem stylistyki wnętrza samochodu są boczki drzwi z elementami w kolorze tapicerki oraz deska rozdzielcza ozdobiona stylową listwą.
Dla zapewnienia komfortowej i bezpiecznej jazdy i40 jest wyposażone w systemy aktywnego bezpieczeństwa SmartSense. Wprowadzony system zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA) działa trzy etapowo, najpierw ostrzega wizualnie i akustycznie kierowców o sytuacjach awaryjnych, następnie autonomicznie hamuje dozując siłę, a w ostateczności hamuje z maksymalną siłą w celu uniknięcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeń, gdy kolizja jest nieunikniona. System aktywuje się przy prędkości 10 km/h lub większej, gdy wykryty zostanie inny pojazd przed samochodem.
Hyundai zmodernizował gamę jednostek napędowych, aby zoptymalizować zużycie paliwa oraz spełniać nowe normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Model i40 jest teraz dostępny z nowo opracowanym silnikiem Diesla Smartstream o pojemności 1,6 litra z dwoma poziomami mocy. Podstawowa wersja silnika oferuje 115 KM i 280 Nm momentu obrotowego i połączona jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 - 4,6 l / 100 km, emisje CO2 w cyklu NEDC: 113 - 120 g / km). Mocniejsza wersja osiąga moc 136 KM i moment obrotowy 320 Nm, dostępna jest z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 - 4,7 l / 100 km, emisja CO2: 112 - 123 g / km) lub 6MT (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 - 4,6 l / 100 km; emisja CO2: 114 - 122 g / km). Układy napędowe w technologii Smartstream mają zwiększoną wydajność i zmniejszone rzeczywiste zużycie paliwa.
Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem
Hyundai i40 jest dostępny również z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który łączony jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 6,2 - 6,7 l / 100 km, emisja CO2: 142 - 153 g / km). Wszystkie jednostki napędowe i40 spełniają normę emisji EURO 6d-temp.
Hyundai i40 - zużycie paliwa i dane dotyczące emisji
| Silniki Diesla | Silnik benzynowy | ||
Silnik | 1.6 CRDI (115 PS) | 1.6 CRDI (136 KM) | 1.6 GDI (135 KM) | |
Skrzynia biegów | 6MT | 6MT | 7DCT | 6MT |
Emisja CO2 (g/km) w cyklu NEDC | 113 - 120 | 114 - 122 | 112 - 123 | 142 - 153 |
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/ 100 km) NEDC | 5.0 – 5.1 | 4.9 – 5.2 | 4.7 – 5.2 | 7.6 – 8.0 |
Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim (l/ 100 km) NEDC | 3.8 – 4.2 | 4.0 – 4.3 | 4.0 – 4.4 | 5.4 – 5.9 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/ 100 km) NEDC | 4.3 – 4.6 | 4.3 – 4.6 | 4.3 – 4.7 | 6.2 – 6.7 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?