Choć nowy model powstał na płycie podłogowej auta z segmentu A, jego wymiary pozwalają mu rywalizować ze znacznie większymi pojazdami. W stosunku do 500 hatchback, wersja "L" jest o 594 mm dłuższa, 153 mm szersza, a także o 172 mm wyższa. Dzięki temu jest w stanie zapewnić wystarczającą przestrzeń dla pięciu pasażerów.
Co więcej, inżynierowie Fiata skupili się na maksymalnym wykorzystaniu dostępnej przestrzeni i wzorem produkowanej w latach 50. i 60. XX wieku Multipli, przesunęli pierwszy rząd foteli w kierunku przedniej osi pojazdu. Według włoskiego producenta, auto ma stanowić alternatywę dla konwencjonalnych minivanów i małych crossoverów.
Początkowo auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na przednią oś i dwoma silnikami benzynowymi (o pojemnościach 0.9 i 1.4-litra), a także jednym dieslem 1.3-litra MultiJet II.
Auto zostanie zaprezentowane publiczności po raz pierwszy podczas targów samochodowych w Genewie w marcu, zaś do salonów sprzedaży trafi w trzecim kwartale tego roku. Fiat 500L będzie produkowany w nowych zakładach włoskiej marki w serbskim Kragujevacu.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?