Zautomatyzowana przekładnia DSG stosowana będzie w wersjach z silnikami benzynowymi 1.4 TSI. W porównaniu z dotychczas stosowaną 6-biegową ma pozwolić na obniżenie zużycia paliwa i poprawić przyspieszenie.
W skrzyni DSG stosowane jest podwójne sprzęgło, w którym jedna tarcza sprzęgłowa "obsługuje" biegi nieparzyste wraz ze wstecznym, a druga tarcza sprzęgłowa - biegi parzyste. Włączanie lub wyłączanie z pracy poszczególnych tarcz sprzęgłowych sterowane jest hydraulicznie. Oczywiście nie ma pedału sprzęgła.
Cechą charakterystyczną pracy tej przekładni jest to, że stale włączone są dwa biegi - jeden, który aktualnie przenosi napęd, a drugi - czeka "w pogotowiu". Gdy jedziemy na 3. biegu układ elektroniczny przewiduje, w zależności od prędkości jazdy czy obrotów silnika, włącznie następnego biegu np. 4.
Ceny Golfa z 6-stopniowym DSG są o 7 - 13 tys. zł wyższe od auta z 6-biegową skrzynią ręczną. Podobnej różnicy należy spodziewać się w przypadku 7-stopniowego DSG.
Źródło: Mototarget
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?