7 biegów w Golfie

(mp)
Fot. VW
Fot. VW
W przyszłym roku Volkswagen Golf zacznie być oferowany z 7-stopniową skrzynią biegów.

 

Zautomatyzowana przekładnia DSG stosowana będzie w wersjach z silnikami benzynowymi 1.4 TSI. W porównaniu z dotychczas stosowaną 6-biegową ma pozwolić na obniżenie zużycia paliwa i poprawić przyspieszenie.

Fot. VW
Fot. VW

 

W skrzyni DSG stosowane jest podwójne sprzęgło, w którym jedna tarcza sprzęgłowa "obsługuje" biegi nieparzyste wraz ze wstecznym, a druga tarcza sprzęgłowa - biegi parzyste. Włączanie lub wyłączanie z pracy poszczególnych tarcz sprzęgłowych sterowane jest hydraulicznie. Oczywiście nie ma pedału sprzęgła. 

 

Cechą charakterystyczną pracy tej przekładni jest to, że stale włączone są dwa biegi - jeden, który aktualnie przenosi napęd, a drugi - czeka "w pogotowiu". Gdy jedziemy na 3. biegu układ elektroniczny przewiduje, w zależności od prędkości jazdy czy obrotów silnika, włącznie następnego biegu np. 4.

 

Ceny Golfa z 6-stopniowym DSG są o 7 - 13 tys. zł wyższe od auta z 6-biegową skrzynią ręczną. Podobnej różnicy należy spodziewać się w przypadku 7-stopniowego DSG.

 

Źródło: Mototarget

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty