Wielkiego charakteru

Michał Kij
Fot. Citroen: C3 Pluriel – niby nie jest podobny do 2 CV, a jednak...
Fot. Citroen: C3 Pluriel – niby nie jest podobny do 2 CV, a jednak...
Małe auto może słono kosztować. Wystarczy, że jest jak ruiny zamczyska: ma swoją legendę i kołacze się w nim duch.

 

Najlepiej sentymentalny. Wspomnienia nie mają ceny, a producentom w to graj! Volkswagen New Beetle naśladuje słynnego "garbusa", ale "samochód ludowy" z niego żaden. Przeciwnie. Płacąc jak za porządne auto rodzinne kierowca dostaje coś w rodzaju niepraktycznego Golfa. Wskrzeszony przez BMW Mini wcale nie jest lepszy. Citroen C3 Pluriel, nad którym snują się cienie nieśmiertelnej "Brzydkiej Kaczuchy", czyli 2CV dogania w cenniku podstawową wersję C5. I spróbuj tylko zapakować do niego coś więcej niż kąpielówki i okulary przeciwsłoneczne...

 

Fot. Citroen: C3 Pluriel – niby nie jest podobny do 2 CV, a jednak...
Fot. Citroen: C3 Pluriel – niby nie jest podobny do 2 CV, a jednak...

Żeby jeszcze takie auto chciało jechać. Dobrymi osiągami mogą pochwalić się jedynie najdroższe odmiany Mini i Volkswagena. Cooper S za 105 tys. złotych rozpędza się do 210 km/h. Czołowy oferowany w Polsce New Beetle z dwulitrowym silnikiem o mocy 115 KM nieznacznie przekracza 200 km/h i niebezpiecznie zbliża się do 90 tysięcy. Citroen, choćbyśmy wydali 72 tys. na wersję 1,6i 16V pojedzie najwyżej 190 km/h.

 

Tylko na wyposażenie trudno narzekać. Każdy z samochodów ma w standardzie komplet poduszek czołowych i bocznych, o

Fot. VW: New Beetle jako żywo przypomina słynnego protoplastę. Rozwiązania techniczne są już zupełnie inne.
Fot. VW: New Beetle jako żywo przypomina słynnego protoplastę. Rozwiązania techniczne są już zupełnie inne.

układzie ABS nie wspominając, a New Beetle nawet kurtyny chroniące głowę. Na elektrycznie sterowane szyby, lusterka i centralny zamek z immobilizerem też nie trzeba ponosić dodatkowych wydatków. Volkswagen jako jedyny wymaga dopłaty za radio.

 

Citroen ma tylko dwie wersje, ale można mu to wybaczyć. Dach daje się składać na tyle sposobów, że mamy co najmniej trzy samochody w jednym. New Beetle i Mini mają do wyboru

Fot. BMW: Ponieważ kryzys mamy już dawno za sobą, następca Mini nie jest ani tani, ani taki mały i co najstraszniejsze – produkowany pod egidą niemieckiego
Fot. BMW: Ponieważ kryzys mamy już dawno za sobą, następca Mini nie jest ani tani, ani taki mały i co najstraszniejsze – produkowany pod egidą niemieckiego BMW.

kilka silników, w tym zadziorne benzynowe i ekonomiczne, żwawe diesle. Producent Mini wywołuje widma przeszłości i lepsze odmiany samochodu oznacza wymownym Cooper i Cooper S.

 

W przypadku każdego z tych samochodów cenę jak z Księżyca uzasadnia nie tyle kosmiczne wyposażenie, co sława na miarę galaktyki. Na ulicy auto błyszczy jak gwiazda. Tylko trudno znieść czarną dziurę w kieszeni, jaka zostaje po odebraniu go z salonu. 

 

 

Dane techniczne

Citroen C3 Pluriel

1,4iMini One

Volkswagen New Beetle 1,4

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1361

1598

1390

Moc (KM)

75

90

75

Przyspieszenie (s)

14,2

10,9

14,6

Prędkość maksymalna (km/h)

164

185

161

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

6,5

6,5

7,0

Długość x szerokość x wysokość (cm)

393 x 170 x 156

362 x 169 x 141

408 x 172 x 150

Pojemność bagażnika (l)

270

160

210

Cena brutto (zł)

63 300

74 460

64 790

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty