W pół minuty do 300 km/h

Robert Tomaszewski
Wielu z nas zadaje sobie zapewne pytanie, jak można stuningować samochód, który w zasadzie już z fabryki wyjeżdża niemalże ze sportowymi parametrami. A jednak tunerzy z firmy Wimmer RS podjęli się tego wyzwania.

 

Prezentacja Ferrari 430 Scuderia 16M Spider Wimmer RS odbyła się na wystawie Essen Motor Show 2009. Samochód został doposażony przez wspomnianą firmę o pakiet modyfikacji, który ma nie tylko poprawić już doskonałą trakcję samochodu, ale także jego osiągi. 

Fot. Wimmer RS
Fot. Wimmer RS

 

Od zewnątrz możemy zauważyć zmienione zderzaki, dyfuzor oraz ogromne czarne 19-calowe obręcze z lekkich stopów, na  których osadzono opony firmy Dunlop w rozmiarze 225/35 R 19 na przodzie i 305/30 R19 na kołach tylniej osi.

 

 Zawieszenie auta zostało wyposażone w hydrauliczny układ HLS (Hydraulic Lift System) umożliwiający podniesienie samochodu o 45 mm, co może ukoić nerwy podczas jazdy po miejskich ulicach, nie zawsze tak idealnie równych, jak

Fot. Wimmer RS
Fot. Wimmer RS

rasowy tor wyścigowy, na którym auto czuje się jak ryba w wodzie. 

 

 Przez ażurowe felgi widać potężne tarcze hamulcowe i zaciski, które mają za zadanie wyhamować auto. Pojazd napędza wzmocniony 4-litrowy silnik V8, którego fabryczna moc 510 KM została zwiększona o 38 KM.

 

Lepsze osiągi uzyskano m.in. za pomocą specjalnego sportowego układu wydechowego wykonanego z bardzo wysokiej jakości stali.

 

 Większa moc przekłada się oczywiście na lepsze osiągi. I tak prędkość maksymalna samochodu podwyższyła się o 11 km/h i wynosi po zmianach 321 km/h. Pierwszą "setkę" auto osiąga w 3,8 s. Dla czujący lekki niedosyt wrażeń dodajmy, że rozpędzenie auta o kolejne 100 km/h

Fot. Wimmer RS
Fot. Wimmer RS

zajmie 11 s., a do 300 km/h wskazówka szybkościomierza zbliży po nieco ponad 34 s. 

 

 Dla koneserów dobrego dźwięku producent także przygotował niespodziankę i nie jest to wcale najnowszej generacji sprzęt audio. Zastosowane w Ferrari nowe oprogramowanie komputera zarządzającego pracą silnika oraz specjalny zestaw zaworów w układzie wydechowym umożliwiają regulację dźwięku jednostki napędowej od sportowego głębokiego ryku po wyścigowe dynamiczne wycie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty