W przeciwieństwie do fotoradarów, odcinkowy pomiar prędkości umożliwia kontrolę szybkości, z jaką porusza się pojazd, na znacznie większym dystansie. Kamery rejestrują dokładną godzinę wjazdu i wyjazdu auta z danej strefy i na tej podstawie obliczają średnią prędkość, z jaką się ono poruszało. Jeśli wartość ta będzie wyższa od dozwolonej, kierowca zostanie ukarany mandatem.
Na obszarze zabudowanym, bramownice z kamerami będą rozstawione maksymalnie co dziesięć kilometrów, zaś poza nim co dwadzieścia. Co więcej, pomiędzy pierwszą a ostatnią, mogą być rozstawione dodatkowe bramki z kamerami.
Pierwsza taka bramownica już działa w Bydgoszczy. Została umieszczona na drodze krajowej nr 5 w północnej części aglomeracji. Kamery zostały rozstawione w odległości 2 kilometrów, zaś na tym fragmencie trasy obowiązuje stałe ograniczenie prędkości. Nieoficjalnie, kolejne testowe bramownice zostaną zainstalowane w miejscowości Kamień (woj. podkarpackie) oraz trasie Sobiekursk-Człekówka (woj. podlaskie).
Przed wjazdem do strefy objętej pomiarem średniej prędkości zostanie ustawiony znak pionowy. Najprawdopodobniej będzie to stosowany już D-51, ostrzegający przed fotoradarami. GITD planuje uruchomić w 2013 roku 24 punkty pomiaru średniej prędkości. Przypomnijmy, że w przyszłorocznym budżecie Ministerstwo Finansów zaplanowało przychody z tytułu mandatów na poziomie 1,5 mld złotych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?