W 1966 roku w stolicy Chin było zarejestrowanych 11 prywatnych aut. W I kwartale 2011 roku sprzedano w tym państwie 410 tysięcy samochodów tylko jednej firmy - Volkswagena. Dzięki temu, niemiecki producent prowadzi w rankingu najchętniej wybieranych marek w "Państwie Środka".
**CZYTAJ TAKŻE
Volkswagen TiguanVolkswagen Passat Alltrack oficjalnie**
Olbrzymi sukces Volkswagena skłonił zarząd tej marki do większego zaangażowania się w azjatycki rynek. W latach 2012-2016 niemiecki koncern przeznaczy łącznie 14,3 mld euro na inwestycje, które mają na celu zwiększenie sprzedaży aut. Volkswagen chce w ciągu 3 lat wprowadzić na tamtejszy rynek aż 50 zupełnie nowych modeli. Oczywiście nie będą to wyłącznie pojazdy z logo VW. Niemiecki koncern współpracuje w Chinach m.in. z Shanghai Auto i FAW - spółkami, które także zajmują się produkcją samochodów.
Niewykluczone, że swój udział w sukcesie Volkswagena w Chinach będą miały także europejskie marki wchodzące w skład koncernu, czyli np. Seat i Skoda. Celem VW jest osiągnięcie w 2018 roku sprzedaży na poziomie 10 mln aut.
- "Stały wzrost sprzedaży od stycznia sprawił, że 2011 rok jest najbardziej udanym dla VW w Chinach w historii. Co więcej, średnioterminowe prognozy również są optymistyczne" - powiedział Karl-Thomas Neumann, prezydent VW w Chinach.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?