Szef Volvo zaznaczył, że redukcja emisji tlenków azotu w silnikach Diesla staje się zbyt droga. Decyzja ma zatem charakter ekonomiczny. Pozostaje jednak pytanie co z obecnie produkowanymi silnikami wysokoprężnymi?
Obecnie jednostki napędowe tego typu będą rozwijane, aby spełnić przyszłe standardy emisji spalin. Wiadomo, że jednostki, które miały premierę w 2013 roku, mają być produkowane do około 2023 roku. Producent zapowiada, że będzie koncentrował się na napędach hybrydowych oraz elektrycznych. Pierwszy w pełni elektryczny pojazd marki ma zostać pokazany w 2019 roku.
Na początku roku władze Paryża, Madrytu, Aten i Meksyku zapowiedziały, że do 2025 roku wprowadzone zostaną zakazy wjazdu do centrów miast dla pojazdów z silnikami Diesla. Niemieckie miasta również walczą ze smogiem, a za największych trucicieli uznawane są przez ich władze samochody z silnikami wysokoprężnymi – szczególnie te starsze rocznikowo. W Berlinie, Monachium i Hamburgu obowiązują przepisy zakazujące wjazdu samochodom z dużą emisją trujących spalin.
Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?