Volvo Car Poland. Podsumowanie 2021 roku i plany na 2022

Stanisław Rochowicz
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.Fot. Volvo
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.Fot. Volvo
Udostępnij:
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.

Volvo. Rekord sprzedaży w niełatwych czasach

Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.
Fot. Volvo

Ani pandemia, ani niedobory półprzewodników nie przeszkodziły Volvo Car Poland ustanowić swojego historycznego rekordu sprzedaży i przekroczyć pułap 11 000 rejestracji rocznie. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce największych europejskich rynków Volvo Cars – za Norwegią, a - co ciekawe - przed Szwajcarią i Finlandią. Europejskim bestsellerem Volvo został model XC40, którego sprzedano 120 471 sztuk. Z tym wynikiem ten SUV stał się najczęściej wybieranym modelem segmentu premium w Europie, licząc wszystkie marki, poza jedną – czysto-elektryczną. W Polsce swój rekord utrzymał model XC60 osiągając poziom 4209 rejestracji. To najchętniej wybierany model segmentu premium od 2009 roku. Dotyczy to zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji tego modelu.

Volvo czyli SUV-y

Moda na SUV-y zdaje się nie mieć końca. Modele XC60, XC40 i XC90 stanowią 75% całkowitej, globalnej sprzedaży Volvo Cars. Niemal co trzecie sprzedawane Volvo to XC60 (31%), niewiele mniej osób decyduje się na XC40 (29%). W Polsce dominacja tych modeli jest jeszcze wyższa. Udział modelu XC60 w polskiej sprzedaży naszej marki wynosi 38%, XC40: 28%, a XC90: 11%. Te trzy SUV-y stanowią aż 77% sprzedaży Volvo Car Poland. Do niedawna polscy kierowcy wybierali te samochody przede wszystkim w wersji Diesla. Jeszcze w 2017 roku aż 72% Volvo, które opuściło polskie salony miało pod maską silnik wysokoprężny. W ubiegłym roku ich udział stopniał do 32%. Modele Recharge stanowiły 7% polskiej sprzedaży, z czego miażdżącą większość stanowiły hybrydy ładowane z gniazdka.

Volvo. Plany na przyszłość

Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.
Fot. Volvo

Ta zmiana nastąpiła pod koniec zeszłego roku, ale jej efekty w salonach widać dopiero teraz. Pierwsze ulepszone wersje hybryd ładowane z gniazdka serii 60 i 90 właśnie docierają do salonów. Powiększono w nich baterie z 11,6 na 18,8 kWh i wzmocniono silnik elektryczny z 87 na 145 KM (Moment obrotowy z 240 na 309 Nm). Tak poprawione hybrydy mają większy zasięg na samym prądzie i znacznie lepsze przyspieszenie niż dotąd. Zmieniono w nich układ nagrzewania kabiny, by samochód zużywał jeszcze mniej paliwa. Do salonów docierają także pierwsze egzemplarze elektrycznego modelu C40 oraz pierwsze sztuki przednionapędowej odmiany elektrycznego modelu XC40 P6 Recharge o mocy 231 KM. Wcześniej dostępna była tylko odmiana P8 z napędem na cztery koła o mocy 408 KM. Pod koniec roku Volvo Cars planuje pokazać światu swojego największego, flagowego SUV-a, o napędzie elektrycznym. To będzie pierwszy model Volvo, który nie będzie korzystał z platformy podłogowej wersji spalinowej, lecz otrzyma podwozie i wszystkie inne elementy konstrukcyjne przygotowane dla elektryka. Wszystkie te zmiany mają sprawić, że padną kolejne rekordy sprzedaży.

Emil Dembiński Prezes Zarządu Volvo Car Poland dla motofakty.pl

Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda
Rekordowa sprzedaż, najniższy udział aut z silnikami wysokoprężnymi w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.
Fot. Volvo

- Choć udział sprzedaży aut elektrycznych (BEV) i hybryd plug-in (PHEV) w Polsce są dużo niższe niż na pozostałych rynkach Europy, to szybko się to zmienia. W 2020 roku 4% udziału sprzedaży Volvo w Polsce stanowiły modele PHEV. Rok później już 7%. W tym roku dojdziemy do poziomu 10%, a za trzy lata – modele BEV i PHEV powinny osiągnąć około 50% naszej sprzedaży. Rewolucja elektryczna w motoryzacji stała się faktem. Na szczęście jesteśmy do niej dobrze przygotowani – powiedział Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.

Zobacz także: Tak prezentuje się Dacia Jogger

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie