Volkswagen XL1 trafił w Niemczech do sprzedaży

(mm)
Volkswagen XL1 / Fot. Volkswagen
Volkswagen XL1 / Fot. Volkswagen
Pojazd napędzany jest hybrydowym układem plug-in, zużywającym 0,9 litra paliwa na 100 km. Po wycenieniu okazało się, że model ten będzie najdroższym Volkswagenem w ofercie.
Volkswagen XL1 / Fot. Volkswagen
Volkswagen XL1 / Fot. Volkswagen

Volkswagen XL1 kosztuje 110 000 euro. Producent tłumaczy, że tak wysoka cena to wynik kosztów produkcji i technologii zastosowanej do budowy tego oszczędnego auta. Niektóre z jego elementów wykonano z aluminium, a poszycie nadwozia powstało z polimerów i włókna węglowego.

System hybrydowy plug-in, który służy za napęd auta składa się z dwucylindrowego silnika TDI produkującego 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. Pojazd może maksymalnie rozpędzić się do 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 12,7 sekundy. Całkowity zasięg Volkswagena XL1 wynosi natomiast 499 km.

Wiadomo, że samochód powstanie w limitowanej serii. Na rynek zgodnie z zapewnieniami ma trafić jedynie 200 egzemplarzy.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty