Volkswagen XL1 kosztuje 110 000 euro. Producent tłumaczy, że tak wysoka cena to wynik kosztów produkcji i technologii zastosowanej do budowy tego oszczędnego auta. Niektóre z jego elementów wykonano z aluminium, a poszycie nadwozia powstało z polimerów i włókna węglowego.
System hybrydowy plug-in, który służy za napęd auta składa się z dwucylindrowego silnika TDI produkującego 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. Pojazd może maksymalnie rozpędzić się do 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 12,7 sekundy. Całkowity zasięg Volkswagena XL1 wynosi natomiast 499 km.
Wiadomo, że samochód powstanie w limitowanej serii. Na rynek zgodnie z zapewnieniami ma trafić jedynie 200 egzemplarzy.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?