Volkswagen Golf. Ile kosztuje odświeżony kompakt?

(mm) TVN Turbo/x-news
Volkswagen Golf Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.Fot. Volkswagen
Udostępnij:
Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.

Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą mieli nowe wzory felg. Auto otrzymało nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED, a także nowe lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki.

Sportowe wersje GT można odróżnić od innych po tym, że zamiast chromowanej listwy w osłonie chłodnicy i w reflektorach mają aplikacje dostosowane kolorystycznie do charakteru modelu. Jednym z ważniejszych wyróżników wersji GTI jest czerwony pasek na osłonie chłodnicy. Golf GTE tak jak GTI ma typowe elementy w kolorze czerwonym, a najnowszego Golfa GTE jako hybrydę typu plug-in od innych wersji odróżniają detale o niebieskiej barwie. Golf Variant może być teraz wyposażony opcjonalnie w eleganckie, wkomponowane w dyfuzor chromowane i w kształcie trapezu końcówki układu wydechowego.

Nowe wyposażenie

Active Info Display znajdujący się w wyposażeniu Golfa to w pełni cyfrowy wyświetlacz mający wiele interaktywnych funkcji. Znajdują się na nim wirtualne wskaźniki wyświetlane na 12,3-calowym kolorowym ekranie dzięki specjalnemu oprogramowaniu. Dotychczasowe „Compositon Touch” i „Composition Colour” z 5-calowymi ekranami (rozdzielczość 400 x 240 pikseli) zostają zastąpione przez nowy system „Composition Colour” z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli; system „Composition Touch” z czarno-białym wyświetlaczem zostaje wycofany z oferty. Wyższy stopień zaawansowania prezentowały dotąd systemy multimedialne „Composition Media” oraz „Discover Media” (z nawigacją), wyposażone w 6,5-calowe ekrany. Zostają one teraz zastąpione przez multimedia noszące takie same nazwy, ale mające w wyposażeniu ekrany o przekątnej 8 cali. Nie zmienia się ich rozdzielczość wynosząca 800 x 480 pikseli. Najwyższej klasy sprzęt informacyjno-rozrywkowy „Discover Pro” (z nawigacją) będzie miał teraz dotykowy monitor 9,2-calowy zamiast 8-calowego; jego rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1.280 x 640 pikseli. Jako pierwszy system multimedialny Volkswagena, „Discover Pro” – oprócz systemu obsługi zbliżeniowej, dotykowej oraz przy pomocy głosu – ma też system obsługi przy pomocy gestów. Jest to zupełna nowość w segmencie samochodów kompaktowych.

Golf będzie mógł zostać wyposażony m.in. w asystenta jazdy w korkach, pozwalający na pół autonomiczną jazdę do prędkości około 35 km/h. Do dyspozycji jest także system rozpoznawania znaków drogowych, utrzymywania pasa ruchu, czy też wykrywania aut znajdujących się w martwym polu bocznych lusterek.

Ile kosztuje nowy Golf?

Dotychczas najtańszy Golf kosztował w Polsce 63 090 zł. Był wyposażony w 1,2-litrowy silniki TSI o mocy 85 KM i posiadał wyposażenie Start. Odświeżone auto będzie kosztowało od 66 990 zł. Pod maską pracuje nowocześniejsza jednostka 1.0 TSI o tej samej mocy. Pierwszy poziom wyposażenia Trendline posiada teraz tempomat, radio Composition Colour i system rozpoznawania zmęczenia u kierowcy.

Ceny Golfa w takiej samej konfiguracji z pięciodrzwiowym nadwoziem zaczynają się od 68 730 zł. Najtańszy Golf kombi to wydatek od 72 390 zł.

Cennik odświeżonego Volkswagena Golfa (wersja trzydrzwiowa)

- 1.0 TSI/85 KM Trendline: od 66 990 zł
- 1.0 TSI/110 KM Trendline: od 72 190 zł
- 1.6 TDI/90 KM Trendline: od 78 190 zł
- 1.0 TSI/110 KM Comfortline: od 75 290 zł
- 1.4 TSI/125 KM Comfortline: od 78 090 zł
- 1.4 TSI/150 KM Comfortline: od 82 590 zł
- 1.6 TDI/115 KM Comfortline: od 86 490 zł
- 2.0 TDI/150 KM Comfortline: od 95 990 zł
- 1.4 TSI/125 KM Highline: od 83 990 zł
- 1.4 TSI/150 KM Highline: od 88 490 zł
- 1.6 TDI/115 KM Highline: od 92 390 zł
- 2.0 TDI/150 KM Highline: od 101 890 zł
- 2.0 TDI/184 KM Golf GTD: od 120 790 zł
- 2.0 TSI/310 KM Golf R: od 165 990 zł

Do odmiany pięciodrzwiowej trzeba dopłacić 1740 zł. Volkswagen Golf Variant (kombi) jest droższy o 5400 zł.

Dla porównania Hyundai i30 1.2 benzyna 85 KM kosztuje od 65 700 zł, Opel Astra 1.4 benzyna 100 KM od 59 900 zł, a Skoda Octavia 1.2 benzyna 85 KM od 66 700 zł. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie