Volkswagen Golf. Ile kosztuje odświeżony kompakt?

(mm) TVN Turbo/x-news
Volkswagen Golf Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.Fot. Volkswagen
Jeśli chodzi o stylistykę, zmiany są bardzo delikatne. Nowością są reflektory LED, a więcej nowinek w Golfie po liftingu jest za to we wnętrzu.

Zdecydowano się na przeprojektowanie zderzaków oraz świateł, a nabywcy do wyboru będą mieli nowe wzory felg. Auto otrzymało nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED, a także nowe lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki.

Sportowe wersje GT można odróżnić od innych po tym, że zamiast chromowanej listwy w osłonie chłodnicy i w reflektorach mają aplikacje dostosowane kolorystycznie do charakteru modelu. Jednym z ważniejszych wyróżników wersji GTI jest czerwony pasek na osłonie chłodnicy. Golf GTE tak jak GTI ma typowe elementy w kolorze czerwonym, a najnowszego Golfa GTE jako hybrydę typu plug-in od innych wersji odróżniają detale o niebieskiej barwie. Golf Variant może być teraz wyposażony opcjonalnie w eleganckie, wkomponowane w dyfuzor chromowane i w kształcie trapezu końcówki układu wydechowego.

Nowe wyposażenie

Active Info Display znajdujący się w wyposażeniu Golfa to w pełni cyfrowy wyświetlacz mający wiele interaktywnych funkcji. Znajdują się na nim wirtualne wskaźniki wyświetlane na 12,3-calowym kolorowym ekranie dzięki specjalnemu oprogramowaniu. Dotychczasowe „Compositon Touch” i „Composition Colour” z 5-calowymi ekranami (rozdzielczość 400 x 240 pikseli) zostają zastąpione przez nowy system „Composition Colour” z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli; system „Composition Touch” z czarno-białym wyświetlaczem zostaje wycofany z oferty. Wyższy stopień zaawansowania prezentowały dotąd systemy multimedialne „Composition Media” oraz „Discover Media” (z nawigacją), wyposażone w 6,5-calowe ekrany. Zostają one teraz zastąpione przez multimedia noszące takie same nazwy, ale mające w wyposażeniu ekrany o przekątnej 8 cali. Nie zmienia się ich rozdzielczość wynosząca 800 x 480 pikseli. Najwyższej klasy sprzęt informacyjno-rozrywkowy „Discover Pro” (z nawigacją) będzie miał teraz dotykowy monitor 9,2-calowy zamiast 8-calowego; jego rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1.280 x 640 pikseli. Jako pierwszy system multimedialny Volkswagena, „Discover Pro” – oprócz systemu obsługi zbliżeniowej, dotykowej oraz przy pomocy głosu – ma też system obsługi przy pomocy gestów. Jest to zupełna nowość w segmencie samochodów kompaktowych.

Golf będzie mógł zostać wyposażony m.in. w asystenta jazdy w korkach, pozwalający na pół autonomiczną jazdę do prędkości około 35 km/h. Do dyspozycji jest także system rozpoznawania znaków drogowych, utrzymywania pasa ruchu, czy też wykrywania aut znajdujących się w martwym polu bocznych lusterek.

Ile kosztuje nowy Golf?

Dotychczas najtańszy Golf kosztował w Polsce 63 090 zł. Był wyposażony w 1,2-litrowy silniki TSI o mocy 85 KM i posiadał wyposażenie Start. Odświeżone auto będzie kosztowało od 66 990 zł. Pod maską pracuje nowocześniejsza jednostka 1.0 TSI o tej samej mocy. Pierwszy poziom wyposażenia Trendline posiada teraz tempomat, radio Composition Colour i system rozpoznawania zmęczenia u kierowcy.

Ceny Golfa w takiej samej konfiguracji z pięciodrzwiowym nadwoziem zaczynają się od 68 730 zł. Najtańszy Golf kombi to wydatek od 72 390 zł.

Cennik odświeżonego Volkswagena Golfa (wersja trzydrzwiowa)

- 1.0 TSI/85 KM Trendline: od 66 990 zł
- 1.0 TSI/110 KM Trendline: od 72 190 zł
- 1.6 TDI/90 KM Trendline: od 78 190 zł
- 1.0 TSI/110 KM Comfortline: od 75 290 zł
- 1.4 TSI/125 KM Comfortline: od 78 090 zł
- 1.4 TSI/150 KM Comfortline: od 82 590 zł
- 1.6 TDI/115 KM Comfortline: od 86 490 zł
- 2.0 TDI/150 KM Comfortline: od 95 990 zł
- 1.4 TSI/125 KM Highline: od 83 990 zł
- 1.4 TSI/150 KM Highline: od 88 490 zł
- 1.6 TDI/115 KM Highline: od 92 390 zł
- 2.0 TDI/150 KM Highline: od 101 890 zł
- 2.0 TDI/184 KM Golf GTD: od 120 790 zł
- 2.0 TSI/310 KM Golf R: od 165 990 zł

Do odmiany pięciodrzwiowej trzeba dopłacić 1740 zł. Volkswagen Golf Variant (kombi) jest droższy o 5400 zł.

Dla porównania Hyundai i30 1.2 benzyna 85 KM kosztuje od 65 700 zł, Opel Astra 1.4 benzyna 100 KM od 59 900 zł, a Skoda Octavia 1.2 benzyna 85 KM od 66 700 zł. 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie