
Inspekcja Transportu Drogowego kupiła w drugiej połowie zeszłego roku 29 radiowozów z wideorejestratorami i radarami. Większość z tych aut - 22 samochody Ford Focus kombi i Mondeo sedan - to nieoznakowane radiowozy. GITD ma jednak do dyspozycji 7 Peugeotów Partner. Samochody są oznakowane, ale nie tak jak inne radiowozy inspekcji. Nie są zielone, tylko żółte. Mają też pomarańczowe lampy błyskowe na dachu i napis GITD między nimi. Do złudzenia przypominają samochody Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i innych służb drogowych.
Właściciele aut, którym zrobi zdjęcie fotoradar zainstalowany w takim radiowozie dowiedzą się o tym dopiero, gdy dostaną pismo z GITD z wezwaniem do zapłacenia mandatu lub wskazania kierowcy. Fotoradary w radiowozach inspekcji działają też, gdy samochód jest w ruchu, ale procedura ukarania jest taka sama, jak w przypadku urządzeń zainstalowanych na słupach stojących przy drogach. W przeciwieństwie do fotoradarów stacjonarnych, radiowozy ITD mogą też stać w miejscach, które nie są oznaczone znakami D-51 "Kontrola prędkości. Fotoradar".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?