W zeszłym tygodniu Ryszard Grobelny, prezydent Poznania ogłosił, że przeprowadzone zostaną konsultacje w sprawie stworzenia połączeń komunikacyjnych do Naramowic.
W poniedziałek pojawiły się stosowne opracowania na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. – Po ich przeczytaniu można stwierdzić, że przygotowano je tak, by tramwaj okazał się najmniej korzystnym rozwiązaniem – stwierdza Paweł Sowa z Inwestycji dla Poznania.
Jako przykład podaje to, że przystanek końcowy ma znajdować się przy ul. Rubież, a nie tak jak proponowali mieszkańcy w przy ul. Błażeja. – Przygotowano także szereg drogich rozwiązań, jak choćby tunel przy wjeździe z ul. Garbary w Szelągowską, który pozwoli tramwajowi nie zatrzymywać się na skrzyżowaniu, ale czy jest to potrzebne? – pyta retorycznie.
W opracowaniu znalazły się również takie punkty jak budowa trasy tramwajowej w przypadku której pojazdy linii ,,3” mają kursować z przystanku Stomil przez ul. Ratajczaka (tam nie ma torowiska) do Rubieży.
ZTM zastrzega od razu, że publikowane opracowanie wciąż nie zostało jeszcze zatwierdzone przez władze Poznania. – Może stanowić kompendium wiedzy dla osób zainteresowanych rozwiązaniami komunikacyjnymi dla tego rejonu miasta – stwierdza Bartosz Trzebiatowski z ZTM.
Już wcześniej Ryszard Grobelny zastrzegł, że wynik konsultacji nie musi być wiążący. Natomiast Jacek Thiem z Biura Inżynierii Transportu, które przygotowało opracowanie dodaje, że można dyskutować o rozwiązaniach, ale ostatecznie i tak zrealizowanie zostanie to na które dostaniemy pieniądze z unii.
Według przedstawionych danych - tańsze i lepsze ma być stworzenie linii szybkiego autobusy niż tramwajowej.
Źródło: Głos Wielkopolski
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?