Pojawienie się nowego silnika to efekt porozumienia, które obie firmy zawarły w 2011 roku. Zgodnie z nim Japończycy będą

korzystać z turbodiesli BMW, a Niemcy z układów hybrydowych Toyoty. Koncerny wspólnie mają pracować także m.in. nad autem sportowym, a także nad ulepszonymi litowymi bateriami i lekkimi materiałami.
Model Verso 1.6 D-4D ma być produkowany w Turcji w przyszłym miesiącu. Wspomniany silnik generuje 112 KM mocy i 270 NM momentu obrotowego dostępnego od 1750 do 2250 obr./min. Toyota dołożyła jeszcze do niego nowe koło dwumasowe oraz system start-stop, a zgodnie z przekazanymi danymi jednostka emituje średnio 119 g/km.
Dotychczas Toyota Verso była oferowana z wysokoprężnymi motorami o pojemności 2 i 2,2 litra.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?